پلیس فتا

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به شهروندان اهانت و آن‌ها را تهدید کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ : خانمی جوان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای وی مزاحمت ایجاد کرده و او را تهدید به مرگ کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند که وی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چندنفره ، متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزار کننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته تهدید به مرگ می‌شود.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص مشخص شد که وی با ایجاد گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم‌ها بودند اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آن‌ها کرده است.

وی افزود: باتوجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

آرامش مردم خط قرمز پلیس است

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه آرامش مردم خط قرمز پلیس است بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این اقدامات را کسب مال اعلام کرد.

وی افزود: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود و این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

سرهنگ  گودرزی تصریح کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فتا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    وی بسیار بی خود افزود که: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند. یه نفر یه شماره تلفن درست حسابی از پلیس فتا بده!! من یه بار که پرسون پرسون زنگ زدم گفتن به ما مربوط نیست اگه ازت چیزی بردن یا کلاهی سرت گذاشتن ما پیگیری میکنیم!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس