آیت الله سید «محمدسعید طباطبایی حکیم» درگذشت

حزب الله لبنان در بیانیه، درگذشت آیت الله سید محمد سعید الحکیم را خسارتی بزرگ برای جهان اسلام دانست و این مصیبت را به خانواده و دوستداران وی تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، جنبش حزب الله لبنان در بیانیه درگذشت آیت الله سید محمد سعید الحکیم، از مراجع تقلید شیعه در عراق تسلیت گفت.

حزب الله درگذشت آیت الله حکیم را خسارت بزرگی برای جهان اسلام دانست و گفت که این عالم و فقیه بزرگ، در طول زندگی خود مسئولیت‌های بزرگ تألیفات مفیدی داشته است.

حزب الله درگذشت آیت الله سیدمحمد سعید الحکیم را تسلیت گفت

به گزارش وب‌سایت شبکه المنار، جنبش حزب الله درگذشت این عالم را به حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، خانواده، مراجع تقلید، طلبه و مریدان و مقلدان و مسلمانان تسلیت و تعزیت گفته است.

در بیانیه حزب الله آمده است: « ما در حزب الله معتقدیم که این مصیبتی که رخ داده، خسارت بزرگ برای جهان اسلام است؛ چرا که ایشان عالم بزرگی است که در دوران زندگی خود، مسئولیت‌های مهم و بزرگی در دفاع از حق داشته است. ایشان سال های درازی در مواجهه با ظلمی که در حق امت اسلامی به ویژه عراق از سوی رژیم معدوم رفته، متحمل رنج شد و دارای موضع رسالتی بود که هرگز تسلیم نمی‌شود».

حزب الله همچنین درباره تألیفات آیت الله حکیم گفت:‌ «ایشان کتابخانه اسلامی را با مؤلفات، تحقیقات و بیاناتی که اندوخته‌ای برای طالبان علم، معرفت و استقامت ماندگار خواهد ماند، پر و آراسته کردند».

رسانه های عراق عصر امروز جمعه گزارش دادند که آیت الله حکیم در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    خداوندرحمت‌کندسیدوالامقام‌راروحش‌شادیادش‌گرامی
  • یا علی(ع) IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    خداوند همه علما، شهدا و شیعیان را با امام حسین (ع) محشور کند اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یا مهدی فاطمه(س)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس