رئیسی

جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی آغاز شد.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای  اداری استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:برای بنده و همکارانم حضور در این استان توفیقی بود که صمیمانه تشکر میکنم از تلاش همه مدیران خانم و اقایان گرامی که در جای جای این استان به خدمتگذاری مشغول خدمت هستید.

وی افزود: مدیریت در نظام اسلامی با فرهنگ دینی ویژگی هایی دارد، توجه مهم در نظام مدیریتی این است که نگاه به مردم  خاص باشد امروز در نظام مدیریتی می گویند مشتری مداری یعنی حق با مشتری است این نهایت توجه به مشتری نیست  باید مردم را دوست داشت.

رئیسی ادامه داد: قبل از اینکه به بازرسی های بیرونی توجه داشته باشید به نظارت و بازرسی های درونی توجه کنید هرچند وظیفه داریم از سازمان های اداری دولت صیانت کنیم.

وی گفت: امروز  نیازمند توسعه یافتگی و امایش سرزمین هستیم توسعه یافتگی باید بر اساسی امایش سرزمین پیش رود.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت مرز در استان نیز گفت:  مرز فرصت است باید از مرزها به عنوان فرصت استفاده کنیم تا موجب تعامل شود، باید برای داد و ستد مرزی ارتباط تعریف کنیم، راه مرز باز باشد کسی کوله بری نمیکند
داد ستد باید قانونمند صورت گیرد اگد کسی از راه قانونی تخلف کرد باید برخورد شود.

وی گفت: این داد و ستد می تواند به معیشت مردم منطقه هر دو کشور کمک کند و این تبادلات از همان قدیم بوده است و فقط باید مبادلات را سامان دهی کرد و آقای استاندار و فرماندار سریعا نسبت به سامان دهی وضعیت بازارچه ها و مبادلات مرزی اقدام کنند و این کار در حمایت کامل قرار خواهد گرفت و به زودی این کار فعال شود.

رئیس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان فرصت های بسیار خوبی دارد ، سواحل مکران بهترین ظرفیت این استان است باید اقتصاد گردشگری استان را فعال کنیم، اقتصاد دریا، ارتباط با دریا باید بیشتر شود ، در برخی از کشور های اروپایی ۵۰ درصد اقتصاد از ارتباط با دریا است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت استان را اولویت می دانیم، نیروی انسانی بومی استان و منطقه در اولویت است.

تا وقتی نیروی استان کارآمد است باید استفاده شوند حتما مدیران به این موضوع توجه داشته باشند زیرا  نیروی بومی انگیزه و حس وطنی دارد.

لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام

رئیسی در ادامه بر اتمام پروژه های نیمه تمام در استان تاکید کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام باید تمام شود زیرا اشتغال ایجاد میکند، اگر برای برخی پروژه ها زمان زیادی بگذرد فرسوده می شود.

وی بیان کرد: ظرفیت سواحل مکران از دیگر امتیازات این استان است و باید در این زمینه حتماً اقدامات لازم انجام شود.

رییسی خاطرنشان کرد: در اسرع وقت سازمان عمران مکران فعال خواهد شد تا آبادانی هر چه بیشتر و اقتصاد دریا و گردشگری را فعال کند.

وی افزود: ظرفیت عظیم دیگر استان نیروی انسانی بوده که می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و ما گفتیم در همه حوزه‌ها و همه بخش‌ها در اولویت قرار گیرد که با فعال کردن حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌توان این ظرفیت را به کار گرفت و باید حتماً از آن استفاده کرد.

رئیسی افزود: نکته مهم این است که در این سفر برنامه‌ریزی خواهد شد با یک اقدام سریع کپرنشینان در چابهار صاحبخانه شوند و این راستا این افراد در سیستان و بلوچستان شناسایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حق آبه حق مسلم مردم سیستان و بلوچستان است و باید ضمن احترام به حق مردم افغانستان در مورد این مساله رفتار شود.

رییس جمهور تصریح کرد: باید آب را در چاه نیمه‌ها ذخیره کرده و لایروبی از مسیرها باید به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: آب ژرف که به همین زودی راه اندازی می شود و در ارتباط با مساله مرزها باید گفت یک فرصت است و مرزبانی هم یک فرصت است.

ریسی خاطر نشان کرد: باید داد و ستد به صورت قانونی باشد، از کسانی که غیر قانونی کار می‌کنند خواسته می شود کار غیر قانونی خود را متوقف و داد و ستد باید قانونمند داشته باشند.

وی افزود: فعال شدن بازارچه‌های مرزی را در الویت داریم زیرا باعث افزایش صادرات می شود و در کشور همسایه نسبت به کالای ایرانی رغبت زیادی وجود دارد.

رییس جمهوری بیان کرد: باید معیشت مرزنشینان تامین شود زیرا حضور آنان در نقطه مرزی برای کشور امنیت ساز است.

رییس جمهور تصریح کرد: وضع کپرنشینی در چابهار ساماندهی و تا آخر سال نباید این وضعیت را داشته باشیم. دغدغه‌های مردم را پیگیری خواهم کرد.

وی در زمینه  چالش آب در استان نیز گفت: در استان کمبود داریم درست، اما چه باید کرد، راه برون از مشکل را داریم، ما نباید مردم را نگران کنیم، مشکل حل نشدنی در کشور نداریم همه مشکلات قابل حل است.

امروز باید دانشگاه  گره گشای مسائل اقتصادی  باشد و دانشگاه باید در کنار بازار، صنعت و ادارات دولتی بیاید.

کار دانشگاه می تواند نقش افرین باشد امروز  صنعت ما نیازمند نظریه جدید است باید آب ژرف توسعه داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس