آمریکا قصد ایدئولوژی‌سازی در روابط بین‌الملل را دارد

وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد شدید از آمریکا در برگزاری «نشستی برای دموکراسی»، اعلام کرد که این اقدام واشنگتن تمرکزی تقابل‌آمیز و تفرقه‌انگیز دارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اجلاس «نشستی برای دموکراسی» که قرار است توسط آمریکا در اوایل دسامبر سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود، عمدتاً متمرکز بر تقابل با روسیه و چین است.

زاخارووا در این باره گفت: این رویداد البته تمرکزی تقابل‌آمیز و تفرقه‌انگیز دارد و نشان‌ دهنده پیوند دیگری در اجرای مسیر واشنگتن برای ایدئولوژی‌سازی مجدد روابط بین‌الملل در روح مفهوم بدنام نظم مبتنی بر قانون است.

پیشتر و در همین رابطه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرده بود که آمریکا در تلاش است با برگزاری نشستی برای دموکراسی بدون مشارکت روسیه و چین ، مسئله دموکراسی را انحصاری کرده و خطوط جدا کننده جدیدی بین کشورها ترسیم نماید.

مطابق اظهارات پسکوف، این مسئله «اصلا و ابدا با روح کلی حاکم بر جهان سازگار نیست».

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه افزود: کشورهای بیشتری در دنیا ترجیح می دهند که برای خودشان و اینکه چطور زندگی کنند تصمیم بگیرند بدون اینکه نگاهی به دیگران داشته باشند. اما چنین اقداماتی توسط آمریکا در حال انجام است تا واژه دموکراسی خصوصی و انحصاری شود، بدین معنی که دموکراسی فقط آن چیزی است که واشنگتن می گوید که البته این طور نباید و نمی تواند باشد و در واقع چنین نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس