کد خبر 1266343
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
جو بایدن - نمایه

با این وجود، مردم بین تصمیم به عقب‌نشینی و نحوه اجرای این تصمیم تمایز قائل می‌شوند. از هر چهار آمریکایی، سه نفر معتقدند که خروج بد انجام شده و تنها ۳۳ درصد فکر می‌کنند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اندیشکده بروکینگز با استناد به نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، در یادداشت کوتاهی به ارزیابی این مسأله پرداخته که تبعات داخلی خروج آمریکا از افغانستان برای دولت بایدن چه خواهد بود. نویسنده معتقد است که سطح حمایت از پایان دخالت نظامی، همچنان در بین آمریکایی‌ها بالا است و تبعات این خروج، نظر عمومی را تغییر نداده است.

 با این وجود، مردم بین تصمیم به عقب‌نشینی و نحوه اجرای این تصمیم تمایز قائل می‌شوند. از هر چهار آمریکایی، سه نفر معتقدند که خروج بد انجام شده و تنها ۳۳ درصد فکر می‌کنند که یک برنامه مشخص برای تخلیه غیرنظامیان آمریکایی وجود داشته است.

 نگرانی آمریکایی‌ها شامل افغانستانی‌هایی که با آمریکا همکاری کرده‌اند نیز می‌شود. هشت نفر از هر ۱۰ آمریکایی از نجات آن‌ها و اعزام‌شان به آمریکا حمایت می‌کنند و شش نفر از هر ۱۰ نفر به این نتیجه رسیده‌اند که دولت به اندازه کافی برای کمک به آنها تلاش نکرده است.

 به همین دلایل است که میزان مقبولیت عملکرد بایدن نزد مردم آمریکا، روندی کاهشی در کوتاه‌مدت داشته و در حالی که در ماه ژوئیه، ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او را تایید کردند، این رقم تا آگوست، به ۴۷ درصد کاهش یافته بود. البته اوج‌گیری دوباره کرونا نیز در این خصوص بی‌تأثیر نبوده است.

  به نظر می‌رسد خروج آمریکا از افغانستان اولین بحران دولت بایدن باشد که بر مقبولیت داخلی وی مؤثر واقع شده ولی با توجه به تمرکز بیشتر مردم آمریکا بر مسائل داخلی مانند کرونا و مشکلات اقتصادی، بعید است که در بلندمدت، تأثیر منفی تعیین‌کننده‌ای بر محبوبیت وی داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس