کد خبر 1266176
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
تعیین وزرای طالبان/ تاکید اروپا بر همکاری در زمینه پناهجویان

خروج نظامی آمریکا از افغانستان به پایان رسیده و گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان تعدادی از وزرای خود را تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، آخرین نظامیان آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت خروج این کشور، از افغانستان خارج شدند و پایان این اشغالگری ۲۰ ساله واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

به گزارش «الجزیره، طلوع نیوز و صدای آمریکا»، برخی از مهم‌ترین رویدادهای آمریکا طی ساعات گذشته به شرح زیر هستند:

خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش داد که طالبان تعدادی از وزرای خود از جمله وزیر کشور، وزیر خارجه و وزیر دفاع را تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید:

قطر: منزوی کردن طالبان اشتباه است

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در پی اتمام روند خروج نظامی این کشور از افغانستان، سخنرانی کرد؛ بایدن در این سخنرانی مدعی شد «این ماموریت با موفقیت به پایان رسیده و تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده اند.»

وی گزارش داد که هزینه نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان روزانه ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

جو بایدن پایان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را «بهترین تصمیم برای آمریکا» توصیف کرد و مدعی شد «کار ما هنوز با داعش در افغانستان تمام نشده است.»

بیشتر بخوانید:

موضع گیری پاریس درخصوص افغانستان

در همین حال «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی، خواستار همکاری با کشورهای همسایه افغانستان و از جمله ایران در زمینه موضوع پناهجویان شده است.

پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، مردم افغانستان در برخی شهرها با تابوت‌هایی نمادین که پرچم آمریکا بر روی آن‌ها کشیده شده بود، خروج نظامیان آمریکایی را از این کشور جشن گرفتند.

شبکه خبری «ان بی سی» در گزارشی به نقل از مقامات پنتاگون نوشت «سطح همکاری طالبان و حمایتی که از سوی آن‌ها صورت گرفته بسیار بیشتر از سطحی است که مقامات آمریکایی به طور آشکار درباره آن سخن می‌گویند.»

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد «دفتر دیپلماتیک ما فعالیت خود را در دوحه، پایتخت قطر آغاز کرده و با طالبان در تماس خواهد بود.

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای قطری خود رایزنی کرده و از همکاری‌های دوحه در روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان قدردانی کرد.

«مجتهد»، افشاگر سعودی با انتشار پیامی در توییتر خود گزارش داده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان تصمیم دارد مخفیانه ۱۰ هزار افغانستانی را که با آمریکا همکاری داشتند، بپذیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    17 13
    تبریک به مشرق! چه تصادف جالبی که هر دو دولت جمهوری اسلامی و امارت اسلامی هم زمان وزراشون تایید شدن!!!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      6 0
      نه اینا با فساد طلبان رفیق بودن نپیچون
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      4 1
      اولا همزمان نبود و چند روز پیش بود وزرای ایرام ثانیا از این استدلال خودت خندت نمیگیره!
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      3 5
      توله افسادی چه فشاری میخوری رفتید به درک :)
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 8
    بالاخره طالبان توانست آمریکایی ها را ازکشورشان بیرون کنند..وبعدازاین مردم ودولت افغانستان بایدبه فکرسازندگی وپیشرفت کشورشان باشند..واعتماد مردم راجلب کنندتا کسانی که به هردلیل ازکشورفرارکردند وگول خوردند اگرراه برگشتی برایشان وجود دارد به خاک آبادوآجدای شان برگردند،سال هادربدری وجنگ مردم راخسته کرده..ان شاءالله که هرچه زودترباتشکیل دولتی اسلامی به آرامش برسندودیگه شاهد هیچ جنگی نباشند-
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 1
    یعنی ایران تعیین کرد. هزینه نکنید برایشان. اینها عمدتا به ایران خنجر زدن و دستتان را گاز گرفتند. روزنامه نگاران مزدورشون تو اروپا علیه ایران قلم میزنن. طالبان هم محتاجه رسمیته. مثل اون دخترک عوضی که نون ایران رو خورد و بعد ضد ایران بیانیه میداد. پشتونها هم گاه به خودش خیانت میکنن، بعد چطور به شما وفادار می مونن؟ افغانستان به این نام، شناخته شد چون همیشه تاریخ داشتن شورش میکردن.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 1
    پس به سلامتی باید آش پشت پا بپزیم برای رهسپاری برادران افغان ساکن ایران به موطن مادریشان. الحمدلله که ختم به خیر شد.
  • خدا رو شکر IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    15 3
    دیگه وقتشه عزیزان افغان به اشیانه پر مهری مادری خود در افغانستان برگردند.
    • مرتضی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      9 2
      دقیقا این افغان های به اصطلاح مهاجر باید به مام میهنشان برگردند و شورع به سازندگی کشورشان کنند بجای اینکه سربار دیگران باشد
    • KR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      7 6
      به به یه عده خوب نژاد پرستی شون رو بروز میدن
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      6 2
      17.5. وقت رفتنه گلم . ربط به نژاد پرست نداره. میهمانی تمام شده و بضاعت صاب خونه کمه جانم. معذوریم. برین خدا به همراهتان.
  • DE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 0
    طالبان هم بن سلمان رو سرجاش می نشونه که غلط های زیادی نکنه!
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 1
      تو هم باورت شد؟؟؟ ببین من کمونیست نیستم ولی یه چیز برام جالب بود! اینکه بن سلمان برای دولت پوتین پول فرستاده بود که ضد ایران اقدام کنه. حداقل فعلا که اونا این مزدوری برای عربستان رو قبول نکردن. طالبان هنوز برادریش رو اثبات نکرده. اول برادریش رو اثبات کنه بعد میشه همکاری کرد.
  • * IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    تا اونجایی که من میدونم سرباز های آمریکایی رفتن افغانستان و افغانی ها به زور بیرونشان کردند و به همین دلیل قدرت طالبان زیاد شد!!!!!!!! اشتباه کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس