اختلاف شدیدِ پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای فروش پهپاد به قطر

شبکه ان بی سی طی گزارشی از اختلاف شدید پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر سر فروش پهپادهای نظامی به دولت قطر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، منابع آگاه از وجود اختلافات جدی میان پنتاگون (وزارت دفاع) و وزارت خارجه آمریکا بر سر توافقنامه فروش پهپاد به قطر خبر دادند.

بر اساس گزارش شبکه «ان بی سی» که به نقل از ۳ مقام عالی رتبه آمریکا تهیه شده، پنتاگون خواهان فروش پهپاد به قطر با عقد قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار است که مورد اعتراض وزارت خارجه این کشور قرار گرفته است.

سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) دولت قطر به طور رسمی از ایالات متحده خواستار خرید پهپاد های پیشرفته نظامی شده بود که آن زمان پاسخ مناسبی از واشنگتن دریافت نکرد.

حال قرار است «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در جریان سفر خود به آمریکا که قرار است ماه آینده میلادی صورت گیرد، با استفاده از برگ برنده خود یعنی کمک‌های اخیر دوحه به ارتش آمریکا برای اسکان پناهجویان افغان در خاک خود، این معامله را به سرانجام برساند.

یک منبع آگاه در پنتاگون در گفتگو با شبکه ان بی سی در توضیح نوع نگاه وزارت دفاع آمریکا به قرارداد فروش سلاح به قطر توضیح داده که دوحه یک شریک قابل اتکا برای آمریکا است و به همین علت باید از توان تسلیحاتی مانند پهپادهای نظامی برخوردار باشد.

وی می‌افزاید: «قطر می‌تواند با بکار گیری پهپادها و انجام عملیات‌های هوایی در عرصه مبارزه با تروریسم در افغانستان خوب عمل کند بدون اینکه ارتش آمریکا عملیات زمینی را انجام دهد».

با این حال وزارت خارجه آمریکا معتقد است که فروش چنین سلاح‌هایی به قطر می‌تواند اعتراض شدید کشورهایی مانند عربستان و امارات را به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    بجای خرید پهپاد از آمریکا از ايران پهپادبخرید که‌ برايتان بصرفته است‌ این شیوخ عرب فقط خوب نوکری برای یانکی‌ها ها می‌کنند
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      ماذا فاذا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس