کد خبر 1266051
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
تداوم آتش‌سوزی در تالاب انزلی

معاون عمرانی فرمانداری انزلی از تداوم آتش سوزی و سرایت حریق به بخش های دیگر نیزارهای تالاب انزلیخبر داد.

به گزارش مشرق، بابک شکوهی راد اظهار داشت: با وجود تلاشهای صورت گرفته هنوز آتش در نیزارها ادامه دارد و دستگاههای خدمات رسان در حال ایجاد موانع خاکی برای جلوگیری از سرایت آتش به سایر نقاط هستند .

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی شهرداری انزلی ، محیط زیست ، جمعیت هلال احمر، منطقه آزاد ، بنادر و دریانوردی ، راهداری ، راه و شهرسازی ، سپاه ، بسیج و سایر دستگاهها و نهادها همچنان در منطقه حضور داشته و درحال اطفای حریق هستند.

روز گذشته هشتم شهریور ماه آتش سوزی در نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی آغاز شد و تا کنون ۱۲ هکتار از این اراضی در شعله های آتش سوخت و دستگاههای خدمات رسان ، با همکاری یک بالگرد جمعیت هلال احمر ساری در حال مهار آتش هستند .  

سوم شهریور نیز پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی طعمه حریق شد که شواهد حاکی از عمدی بودن این آتش سوزی با هدف زمین خواری  بود.

 در سال ۹۸ نیز حدود ۱۰ هکتار از نیزار های تالاب بین المللی انزلی توسط سودجویان به آتش کشیده شد .

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و  از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

تالاب انزلی محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است، این تالاب که با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی و صدها گونه موجودات گیاهی اکوسیستم کم‌نظیری دارد، از سال ۱۳۵۴ جزو تالاب‌های بین‌المللی تحت حفاظت شناخته شد و مهم‌ترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر  و سالانه پذیرای مسافران بی‌شمار داخلی و جهانگردان خارجی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    از شدت ناراحتی چه میشه گفت جز صد افسوس. الهی دودمان باعث و بانیش چه صهیونیست نفوذی است و چه ایرانی نابود بشه!!!!!! مشخص بود تعمدی است. زمین خواری در بین نیست. اینها امنیت ما رو مخدوش کردن.
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    خوبه مسافری نیست که شمالیها بندازند گردنشون پژاکیها هم این آتش سوزی رو چگونه تفسیر میکنند ؟
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      1 0
      والا شاید یه مزدور صهیونیست بین همونا باشه . کسی چه میدونه پشت پرده چیه ! این باید توطئه باشه اصلا زمین و این حرفا لاپوشانی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس