آتش سوزی پالایشگاه تهران

در نزدیکی پالایشگاه تهران دود گسترده ای مشاهده شده است که هنوز مسئولان مربوطه واکنشی در ارتباط با این حادثه نشان نداده اند و منشاء دود مشخص نیست.

به گزارش مشرق،  در نزدیکی پالایشگاه تهران دود گسترده‌ای مشاهده شده است که هنوز مسئولان مربوطه واکنشی در ارتباط با این حادثه نشان نداده اند.

مشاهده دود گسترده در نزدیکی پالایشگاه تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ضمن تأیید حریق در نزدیکی پالایشگاه گفت: حریق به ما اعلام شده است، مأموران آتش نشانی در حال اعزام به محل هستند اما اینکه حریق و آتش سوزی در پالایشگاه باشد یا نزدیکی آن را هنوز اطلاع نداریم.

آتش‌سوزی در خط لوله پالایشگاه تهران/ آتش تحت کنترل است/ حادثه خرابکاری نیست +فیلم و عکس

سخنگوی اورژانس: اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس به پالایشگاه تهران

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس تهران اظهار کرد: دقایقی قبل وقوع آتش سوزی در خیابان شهید رجایی، سه راه خیرآباد، پالایشگاه تهران به مرکز اورژانس کشور اعلام شد.

وی افزود: سریعاً ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

سخنگوی اورژانس تهران گفت: بیمارستان هفت تیر، فیروزگر و شهید مطهری و بیمارستان‌های جنوبی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

خالدی ادامه داد: ۵۰ تخت در بیمارستان‌های جنوبی برای مصدومین احتمالی اختصاص یافته است.

آتش‌سوزی در خط لوله پالایشگاه تهران/ آتش تحت کنترل است/ حادثه خرابکاری نیست +فیلم و عکس

آتش سوزی گسترده در محل پالایشگاه تهران

سخنگوی آتش نشانی: احتمال استفاده از نیروهای بیشتر زیاد است

جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ۱۹:۱۸ عصر امروز یک مورد آتش سوزی در پالایشگاه جنوب تهران (پالایشگاه ری) به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: آتش نشانان از ۶ ایستگاه به همراه تانکرهای آب به محل اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: احتمال اینکه نیروها بیشتر شوند زیاد است، البته عوامل آتش نشانی پالایشگاه هم در محل حضور دارند.

ملکی با اشاره به علت حادثه گفت: یکی از مخازن دچار آتش سوزی شده است و حجم زیادی از آتش و دود غلیظ به دلیل همین حادثه به آسمان رفته است.

آتش‌سوزی در خط لوله پالایشگاه تهران/ آتش تحت کنترل است/ حادثه خرابکاری نیست +فیلم و عکس

تصویر هوایی از آتش سوزی پالایشگاه تهران

ویدیویی از داخل پالایشگاه تهران دقایقی پس از آغاز آتش‌سوزی

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران: حادثه خرابکاری نیست

منصور درجاتی، در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران اظهار داشت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.

درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی اظهار داشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های امداد رسان و خدماتی به محل حادثه اعزام شده‌اند عنوان داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

ویدیویی از داخل پالایشگاه تهران

خیابان‌های منتهی به پالایشگاه مسدود شد

تمام خیابان‌های منتهی به پالایشگاه تهران مسدود شده است و اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه داده نمی‌شود آتش نشانان هم اکنون در حال تلاش برای اطفای حریق هستند.

حادثه یک مصدوم بیشتر ندارد

مجتبی خالدی اعلام کرد این حادثه خوشبختانه تلافات جانی نداشته و تنها یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

فرماندار ری: آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تحت کنترل است

حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری درباره آخرین وضعیت حادثه پالایشگاه ری اظهار داشت: آتش‌سوزی در خط انتقال مشتقات نفتی را به مخازن منتقل می‌کند، رخ داده است. 

وی تصریح کرد: آتش تحت کنترل است و از خودروهای آتش‌نشانی از تمام ایستگاه‌های ری، تهران و شهرهای همجوار برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شده اند.

محل آتش سوزی پالایشگاه تهران مسکونی نیست/ احتمال ادامه‌ عملیات تا فردا

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: در پی وقوع آتش سوزی در پالایشگاه جنوب تهران، با توجه به مسکونی نبودن منطقه‌ی حادثه امدادگران هلال‌احمر شعب ری، تهران و ورامین به همراه تیم واکنش سریع استان تهران به حالت آماده باش درآمده و دو تیم ارزیاب هم اعزام شده اند.

وی ادامه داد: ستاد فرعی فرماندهی و هماهنگی عملیات اضطراری در شهرری با حضور مدیرعامل و معاون امداد هلال احمر استان تهران و رئیس هلال‌احمر شهر ری نیز تشکیل شده تا با فرض ادامه داشتن آتش سوزی و عدم اطفای آن تا فردا، اقدامات لازم برای ادامه عملیات نیروهای هلال‌احمر بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: با توجه به مسکونی نبودن محل حادثه و نداشتن مصدوم، تاکنون فرمانداری شهرستان ری و اداره کل بحران استانداری درخواست کمکی از هلال‌احمر نداشتند.

آتش سوزی تنها در یک مخزن گازوئیل پالایشگاه تهران است

خبرگزاری مهر نوشت:طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در حادثه پالایشگاه نفت تهران تنها یک مخزن حاوی گازوئیل دچار احتراق شده بود و این آتش سوزی به سایر مخازن سرایت نکرده است و خط لوله‌ای نیز دچار احتراق نشده است. علت اصلی حادثه تاکنون، نشتی در یکی از مخازن کلد پلکس به حجم ۲۰ هزار بشکه رخ داده است.

علت آتش‌سوزی پالایشگاه تهران در حال بررسی است/ احتمال نشت مواد نفتی وجود دارد

شاکر خفایی مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران اظهار کرد: مخازن پالایشگاه تهران واقع در شهرستان ری به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه دچار آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه تیم های آتش نشانی و دیگر تیم های امدادی در حال عملیات هستند، گفت: حادثه هیچ تلفات جانی و مصدوم نداشته است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران با بیان اینکه هیچ انفجاری رخ نداده است، ادامه داد: دلایل آتش‌سوزی در دست بررسی است اما احتمالا نشت مواد نفتی علت حادثه بوده است.

خفایی بیان کرد: مخزنی که طعمه حریق شده، دارای مواد «کلدسلوپس» بوده است که این ماده باید تا انتها بسوزد و تمام شود تا آتش خاموش شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حادثه تحت کنترل است و از حجم آتش کاسته شده است و آتش نشان ها از سرایت آتش به مخزن های کناری جلوگیری کردند.

گستردگی آتش‌سوزی پالایشگاه تهران

۵ ایستگاه آتش نشانی درگیر آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران شدند

رضا کرمی محمدی رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران درخصوص آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران گفت: آنچه تا اکنون اطلاع داریم این است که دو مخزن از پالایشگاه گرفتار آتش سوزی شده‌اند که براساس اطلاعات واصله آتش سوزی در یکی از مخازن کنترل شده و یکی دیگر همچنان گرفتار آتش است.

وی با اشاره به اینکه از ۵ ایستگاه آتش نشانی درگیر مهار این آتش شده‌اند، ابراز داشت: امکانات ایستگاه آتش نشانی مستقر در پالایشگاه تا حال حاضر با توجه به ابعاد حادثه مجهز و پاسخگو بوده است.

کرمی محمدی افزود: مسئولان به مناطق مسکونی اطراف پالایشگاه هشدار تخلیه داده‌اند ولی امیدواریم با مهار به موقع آتش سوزی مناطق مسکونی درگیر نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    23 10
    این دولت مثل اینکه واقعا میخواد زمین سوخته تحویل بده ما از اول انقلاب با امریکا مشکل داشتیم اما اینکه این اتفاقات عجیب و غریب تو آخر این دولت داره میفته خیلی معنی داره
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      5 4
      احسنت
    • US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      0 2
      عالی گفتی
  • CZ ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    14 0
    چرا اینقدر آتش سوزی میشه؟
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    20 0
    چه خبر شده؛ طی ٢۴ ساعت گذشته ٣ حادثه تلخ کشور را در شوک و ماتم فرو برده، حادثه جنگنده اف ۵ در پایگاه شکاری دزفول و شهادت ٢ خلبان عزیز کشورمان، حادثه آتش سوزی ناو لجستیکی خارک و متاسفانه غرق شدن این ناو استراتژیک نیروی دریایی ارتش، و حالا آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران، کشور نیاز به یک نیروی دفاع سایبری قدرتمند در برابر حملات هیبریدی دشمنان می باشد.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    24 2
    مدیر کل مدیریت بحران تهران از کجا تو بیست دقیقه فهمید خرابکاری نبوده؟
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      4 3
      عالیجناب مسؤل فقط خرابکاری
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    5 3
    کار آشنا ست سریع نپریده بگیرید
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    6 7
    کار آشناست غریبه نیست، منظورم آن آشنا را نمیگم این آشنا را میگم، قاطی کردم آشنا آشناست نفوذی شاخ و دم سم نداره هیس طرف با پرواز مستقیم پرید
  • شیردل IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    3 4
    این اتفاقات اصلا عادی نیست ،این مسئول بی خاصیتم داره لا پوشونی میکنه نشست های چند روز گذشته امریکا واسرائیل کثیف با عوامل نفوذی داخل دولت هماهنگ شده !
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    6 0
    خواهشاً به مردم واقعیت را بگویید، معمولاً چنین حوادثی در پالایشگاه ها به علت خرابکاری توسط نفوذی ها و یا حملات سایبری دشمن صورت می گیرد. چند ماهی هست که جنگ سایبری دشمنان ایران شدت پیدا کرده است.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    5 0
    کار صهیونیسم نیست؟ مشکوکه
  • حمید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    3 0
    اگه خرابکاری نیست پس چیه ؟ اگه میفرمایی خرابکاری نبوده پس حتما علت اصلی حادثه رو باید خبر داشته باشی پس بفرما ملت هم بدونن جریان چی بوده دروغ و لاپوشانی هیچ دردی رو دوا نمی کنه دولت نفوذی ها مملکت رو داره به باد میده خدا حوادث بعدی رو به خیر کنه ، حوادثی که قراره اعلام بشه خرابکاری نبوده
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      7 0
      ما که بچه نیستیم بگردید مقصر اصلی تا فرار نکرده بگیرید ...یا علی ع
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    8 0
    اتفاقا خرابکاری است ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس