کد خبر 1399838
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
گرما ماهیان تالاب انزلی را به کام مرگ فرو برد+ تصاویر

سرپرست اداره محیط زیست انزلی از مرگ و میر تعداد زیادی از انواع ماهیان در تالاب انزلی به دلیل افزایش دمای هوا و کمبود اکسیژن خبر داد.

به گزارش مشرق، سید حسن جعفری امروز در حاشیه بازدید از تالاب انزلی اظهار کرد: با تماس‌های مکرر همشهریان و در هنگام گشت زنی متأسفانه در منطقه غرب تالاب انزلی با مرگ تعداد زیادی ماهی روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای بیش‌ازحد هوا، کم‌عمق شدن آب و درنتیجه کمبود اکسیژن شاهد تلف شدن ماهیان تالاب انزلی هستیم، بیان کرد: به‌منظور بررسی علت مرگ این ماهیان نمونه‌برداری و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

جعفری به دلیل اهمیت موضوع فراملی بودن تالاب انزلی از همه مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی و همچنین جوامع محلی و ذینفع تالاب و شهروندان خواست تا با همدلی و تعامل بیشتر معضل موجود در تالاب انزلی را برطرف نمایند تا این اکوسیستم ارزشمند که محل زندگی انواع مختلفی از ماهیان و جانوران است برای نسل‌های بعدی محفوظ بماند.

گرما ماهیان تالاب انزلی را به کام مرگ فرو برد +عکس

حدیث کلانتری سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی نیز با اشاره به پایش و نمونه‌برداری از مکان تلف شدن ماهی‌ها در غرب تالاب بین‌المللی انزلی اظهار کرد: با آنالیزهای آزمایشگاهی بر روی نمونه آب تالاب، بررسی‌های بیشتر صورت گیرد.

به گفته سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از گزارشات قبلی کاهش عمق تالاب باعث رشد بی‌رویه گیاهان آبزی شده و این امر موجب کاهش اکسیژن محلول آب تالاب شده است.

کلانتری با بیان اینکه طی روزهای آینده چند دوره نمونه‌برداری از مناطق مختلف تالاب جهت بررسی دقیق‌تر و ارائه گزارش صورت خواهد گرفت، افزود: گرمای هوا در روزهای اخیر برشدت این معضل افزوده و باعث افت شدید اکسیژن محلول در ساعات اولیه صبح و مرگ‌ومیر کم‌سابقه در ماهیان منطقه شده است.

گرما ماهیان تالاب انزلی را به کام مرگ فرو برد +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمدزاده فومنی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    من خودم اهل شهرستان فومن (استان گیلان) هستم . بعد از ۵۵ سال زندگی در این منطقه ، گرمایی که طی دو سه سال اخیر دارم تجربه می کنم واقعاً بی سابقه است ! جدای از گرمایش جهانی که باعث به هم خوردن توازن بارش ها و افزایش دما در اقصی نقاط کره زمین شده ؛ در استانهای شمالی ایران هم افزایش بی رویه جمعیت و ساخت و سازهای زیاد و به طبع آن تخریب محیط زیست ، باعث افزایش دما و بی نظمی و کاهش بارش شده ... در بُعد گرمایش جهانی مثلاً شاید براتون جالب باشه بدونید سهم بارش تابستانی استانهای شمالی ایران چند سالیه که در کرانه های شرقی و شمالی دریای سیاه داره می باره !
  • مهرداد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    خب فکر می کنید چرا توی همین مدت در ترکیه بارانهای شدید آمده همش بخاطر دزدی ابرها از طریق برورسازی توسط ترکیه بوده اون کشور داره راهی را می رود که منجر به درگیری نظامی بین کشورهای اسلامی و در آخر به نفع اسرائیل باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس