بنیاد شهید عراق: قربانیان ایرانی جنگ علیه داعش نزد ما شهید محسوب می‌شوند

بنیاد شهید عراق اظهارات سفیر ایران در بغداد را تأیید کرد و گفت که خانواده شهدای ایرانی جنگ علیه تروریسم، نسبت به تکمیل پرونده‌ خود اقدام کنند.

به گزارش مشرق، بنیاد شهید عراق اظهارات سفیر کشورمان در بغداد مبنی بر اینکه شهدای ایرانی جنگ علیه داعش در عراق به عنوان شهید در این بنیاد ثبت شده‌اند را تأیید کرد.

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز در نشست گفت‌وگوهای الرافدین گفت که «در ارتباط با جنگ علیه داعش، ایران در کنار عراق ایستاد و شماری از ایرانیان در اراضی عراق شهید شدند که اسامی این افراد در بنیاد شهید عراق ثبت شده است.»

به دنبال اشغال شمال غرب و غرب عراق توسط داعش در سال ۲۰۱۴، ایران به درخواست رسمی عراق به این کشور در جنگ علیه تروریست‌ها به این کشور مستشاری و نظامی کرد و بنا به اظهارات مقامات عراقی ایران اولین کشوری بوده که به این درخواست کمک، پاسخ مثبت داده است.

«طارق المندلاوی»، مدیر کل اداره شهدای قربانی تروریسم در بنیاد شهید عراق در واکنش به این خبر به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت:‌ «قربانیان ایران در جنگ علیه داعش مشمول قانون شماره دو سال ۲۰۱۶ بنیاد شهید می‌شوند که شامل دو گروه می‌شوند؛ شهدای جنایات حزب بعث که طلبه‌های ایرانی مقیم عراق نیز شامل این گروه می‌شوند و همچنین شامل هر دواطلبی است که با تروریسم در عراق جنگیده است. این قانون شامل عراقی‌ها و غیرعراقی‌های مقیم عراق میشود.»

مندلاوی همچنین گفت: «شمار ایرانیانی که در جنگ علیه داعش جان باختند، ۱۷۰ نفر است و این افراد مشمول قانون بنیاد شهید می‌شوند ولی خانواده‌هایشان هنوز پرونده هایشان را تکمیل نکرده‌اند».

این مسئول عراقی گفت که بنیاد شهید عراق منتظر تکمیل پرونده‌های این شهداست تا خانواده هایشان از همه حقوق و مزایای مندرج در این قانون بهرمند شوند.

مسجدی امروز در سخنرانی که طی همایش مذکور داشت، گفت که ایران با مردم عراق روابط عمیقی دارد و ما امروز شاهد مرحله بازسازی و مشارکت و همکاری هستیم و ایران رسما می‌گوید که در کنار عراق با قدرت ایستاده است.

وی گفت که روابط  تجاری و اقتصادی و حجم تبادل تجاری با عراق در سطح خوبی است و این حجم به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

سفیر ایران در بغداد گفت که عراق بحران برق دارد و ایران تنها کشوری است که در کنار آن ایستاده و روزانه ۴۷ میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر می‌کند که  چهار نیروگاه تولید برق در عراق با گاز وارداتی از ایران کار می‌کنند.

او گفت که بین مردم ایران و عراق برادری و محبت وجود دارد و ایرانی ها در جنگ عراقی‌ها علیه عناصر تروریستی ایستادند و شهدایی تقدیم کردند.

مسجدی همکاری عملی بین دو کشور را خوب خواند و گفت که ده هراز دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند و ایران ار هر گونه گفت‌وگو در مسیر صلح و صداقت در منطقه استقبال می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس