کد خبر 1265568
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
سه جانبه

تشکیلات خودگردان در حالی از برگزاری نشست سران مصر، اردن و فلسطین در خصوص تحقق راهکاری دو دولتی طی روزهای آینده خبر می‌دهد که نظامیان صهیونیست به محله‌ای دیگر در قدس یورش بردند.

به گزارش مشرق، نظام رژیم صهیونیستی به محله «بطن الهوی» در نزدیکی مسجد الاقصی یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی بعد از ظهر امروز دوشنبه گزارش دادند که شماری از نظامیان صهیونیست از ساعتی پیش به این محله واقع در منطقه «سلوان» واقع در جنوب مسجد الاقصی حمله کرده‌اند.

هنوز علت این یورش مشخص نیست ولی رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی به همراه عناصر اطلاعاتی وارد این محله شده‌اند و احتمال دارد به دنبال بازداشت برخی افراد باشند.

بعد از حمله و یورش رژیم صهیونیستی به محله الشیخ جراح که به جنگ یازده روزه ختم شد، حساسیت‌ها به این گونه حملات بیشتر شده است با این حال، این رژیم قصد شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتری در کرانه باختری که غیرقانونی است، بسازد.

در همین ارتباط، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس قصد دارد برای جلوگیری از این اقدامات و درخواست از آمریکا برای عمل به تعهدات خود در تحقق راهکار دو دولتی نشستی ترتیب دهد.

محمد اشتیه، نخست وزیر این تشکیلات امروز دوشنبه گفت که این نشست سه جانبه است و سران فلسطین، مصر و اردن در آن شرکت خواهند کرد.

او گفت: «نشست مذکور به منظور گشودن مسیری سیاسی است که به پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین منجر شود و مانع از سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی به ویژه در قدس شود».

روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا در  دوران ترامپ، به دلیل اقدامات وی در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، انتقال سفارت به این شهر اشغالی فلسطین و طرح ضد فلسطینی معامله قرن و موافقت با اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری قطع شد. رام الله با آمدن دولت بایدن امیدوار است آمریکا را از این اقدامات منصرف کرده و بتوان راهکار دو دولتی را عملی کند.

با این حال، دیدارهای اخیر محمود عباس، با وزیر جنگ اسرائیل موجب خشم و ناراحتی گروه‌های فلسطینی شده است؛ چرا که به گفته آن‌ها با این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها نمی‌توان به کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی رسید٬ چه رسد به بازگرداندن کل اراضی فلسطین تاریخی.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس