کد خبر 1301162
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
محمود عباس: آمریکا به وعده‌های خود عمل نکرد

محمود عباس در دیدار با سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که دولت دموکرات‌ها باید به مواضع اعلام شده خود در حمایت از فلسطینیان و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی عمل کند.

به گزارش مشرق، «محمود عباس»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه اعلام کرد که اقدامات پی در پی اسرائیل راه‌حل دو دولتی را به‌ طور فوری و خطرناک تضعیف می‌کند.

القدس العربی نوشت: براساس گزارش خبرگزاری فلسطین محمود عباس این سخنان را در دیدار با «لیندا تامس گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد.

محمود عباس به سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در خصوص آخرین تحولات در سرزمین‌های فلسطینی و تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توضیح داد.

محمود عباس تاکید کرد: ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل، کشتار ملت فلسطین، مصادره زمین‌های آنها، تخریب خانه‌هایشان، تلاش برای بیرون راندن ساکنان فلسطینی از خانه‌هایشان در محله‌های قدس و همچنین تلاش برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی، راه حل دو دولتی را که دولت آمریکا حمایت کامل خود را از آن اعلام کرده است، به شکل خطرناکی تضعیف می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما اقدام رژیم صهیونیستی در طبقه بندی شش سازمان مدنی فلسطینی در گروه تروریستی را نمی‌پذیریم و همچنین ما این اقدامات رژیم صهیونیستی و ادامه آزار اسرا و توقیف پیکرهای شهدا را رد می‌کنیم.

وی افزود: ما از صلح با رژیم صهیونیستی و از برگزاری کنفرانس بین‌المللی تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

عباس گفت: در صورت اصرار مقامات اشغالگر اسرائیل بر انکار قراردادهای امضا شده و دور شدن از مسیر صلح، ما گزینه‌هایی داریم و اقداماتی را انجام خواهیم داد که حقوق و منافع ملی ملت خود را حفظ کند.

عباس خواست تا مواضع ابراز شده توسط «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه گذشته، که در آن بر تعهد دولت خود به راه‌حل دو دولتی، توقف شهرک‌سازی‌ها، حفظ وضعیت موجود در مسجدالاقصی، جلوگیری از اخراج فلسطینی‌ها از محله‌های بیت المقدس و توقف جانبداری از رژیم صهیونیستی تاکید کرد، اجرا شود.

محمود عباس افزود: فلسطینی‌ها منتظر اجرای این مواضع آمریکایی هستند تا امیدها برای پایان اشغالگری بازگردد و حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت و دستیابی به آزادی و استقلال به رسمیت شناخته شود.

از سوی دیگر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تمایل رام‌الله برای سازماندهی انتخابات فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی که همه طرف‌ها در آن به مشروعیت بین‌المللی پایبند باشند، تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    بعد پنجاه سال تازه این بدبخت فهمید که عقرب نیش میزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس