درخواست نمایندگان پارلمان اردن برای تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی

۷۶ عضو پارلمان اردن عصر شنبه در واکنش به حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور شدند.

به گزارش مشرق از تارنمای عمون اردن، نمایندگان پارلمان اردن خواستار تصمیم‌ها و تدابیری شدند که نیروهای اسرائیلی را پاسخگو می‌داند، نه در حد محکومیت و رد مواضع سیاسی، بلکه اقداماتی که امان می‌تواند انجام دهد و هزینه‌های آن را متقبل شود.

نمایندگان پارلمان اردن همچنین خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور، اخراج سفیر این رژیم و فراخواندن سفیر اردن در تل آویو و توقف همکاری‌ها و قراردادهای دوجانبه شدند.

نمایندگان اردنی همچنین بر لزوم انجام بالاترین سطوح مداخله برای آزادی زندانیان و جوانان ربوده شده از مسجد الاقصی تاکید کردند.

مردم اردن نیز روز شنبه در همبستگی با فلسطینیان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن تظاهرات کرده و خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار حمایت از مسجد الاقصی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارت اسرائیل در امان شدند.

اردنی‌ها با سردادن شعارهایی، مقاومت فلسطینیان ساکن بیت المقدس در برابر توطئه صهیونیست‌ها را ستوده و آنان را نوک پیکان مقابله با دشمن صهیونیستی و استکبار توصیف کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی حمله کردند که در اثر این یورش ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس