رایزنی

کشورهای انگلیس و فرانسه تلاش می‌کنند تا موافقت سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را برای ایجاد «منطقه امن» در پایتخت افغانستان جلب کنند.

 به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اظهارداشت که با انگلیس در حال تهیه پیش نویس قطعنامه‌ای است تا موافقت سایر اعضای شورای امنیت برای ایجاد یک منطقه امن در کابل را جلب کند.

وی به نشریه «ژورنال دو دیمانش» گفت که فرانسه و انگلیس می‌خواهند روز دوشنبه (۸ شهریور) پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند که هدف آن ایجاد منطقه امن در کابل برای ادامه عملیات بشردوستان در افغانستان است.

قرار است پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین، فردا نشستی فوق‌العاده درباره وضعیت افغانستان برگزار خواهند کرد.

مکرون به روزنامه فرانسوی توضیح داده است که قطعنامه یادشده می‌تواند چارچوبی برای فعالیت سازمان ملل در شرایط اضطراری ایجاد کند، مسئولیت‌ها را روشن کند و به جامعه بین المللی اجازه دهد فشار بر طالبان را حفظ کند.

به گزارش دویچه وله، زمان تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی و همکاران محلی آنها از افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان در ۳۱ آگوست سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

این در حالی است که هنوز شمار زیادی از شهروندان خارجی و همکاران محلی آنها موفق به خروج از افغانستان نشده‌اند.

فرانسه دو روز پیش و انگلیس و آلمان روز گذشته (شنبه) پایان عملیات خود را در افغانستان اعلام کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    ooooخخخخخخخخخخخخ انکلیس و فرانسه خودشان را قاطی آدم می دونند - برید اشغالگرتون آمریکا فرار کرده شما قمپوزی های مردار خوار آمذیکا برید دنبال کارتان قمپوز چی های بی مصرف
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    باز لونه امن؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جواب نداده واکینگهای خنگول. جوااااااااب نمیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس