دیدار با طالبان نشانه‌ای دال بر «شناسایی رسمی» نیست

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که گفتگوهای جاری مقامات پاریس با گروه طالبان پیرامون تخلیه نیروها از افغانستان نشاندهنده شناسایی رسمی این گروه به عنوان حاکمان جدید افغانستان از سوی فرانسه نیست.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی صباح، «امانوئل ماکرون» روز یکشنبه گفت: «گفتگوهایی که فرانسه هم اکنون با طالبان بر سر تخلیه [نیروها و کارکنان غیرنظامی] از افغانستان دارد، نشاندهنده شناسایی رسمی این گروه شبه نظامی به عنوان حاکمان جدید افغانستان از سوی فرانسه نیست و افزود که آنها باید شروط مربوط به حقوق بشر را برآورده کرده و از ترور دوری کنند.

بیشتر بخوانید:

پاریس و لندن به دنبال ایجاد منطقه امن در کابل

ماکرون در جریان سفر خود به عراق به شبکه تلویزیونی «تی اف وان» گفت: «ما عملیات‌هایی برای اجرا در افغانستان در دست داریم- [عملیات‌های] تخلیه. طالبان همان‌هایی هستند که کنترل آن را در دست دارند. از دیدگاهی عملی، ما باید این گفتگوها را داشته باشیم. این بدان معنا نیست که شناسایی رسمی صورت خواهد گرفت».

رئیس جمهور فرانسه با طرح سه حوزه مهم و کلیدی گفت که «ما شرایطی را تعیین کرده‌ایم». وی در ادامه افزود که طالبان باید به حقوق بشر احترام گذاشته و به آنهایی که برای پناه‌جویی واجد شرایط هستند، اجازه ترکِ خاک افغانستان را بدهند و همچنین علیه تمام جنبش‌های تروریستی «یک رویه کاملاً واضح و شفاف» را اتخاذ کنند.

ماکرون در ادامه خاطرنشان کرد که سومین حوزه مهم و کلیدی، بحث حقوق بشر و «به ویژه احترام به شأن و جایگاه زنان در افغانستان» است.

گفتنی است، در پی تصرف کابل، پایتخت افغانستان به دست نیروهای طالبان و سقوط دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور مستعفی این کشور، دولت فرانسه و سایر کشورهای غربی در روزهای اخیر افشا کردند که در مورد نحوه خروج شهروندان خارجی و اتباع افغانی در معرض خطر- حتی پس از خروج نیروهای بین المللی- در حال مذاکره با طالبان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس