کد خبر 1264604
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
شاخص بورس از نیمه ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد گذر کرد

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۲۵هزار و ۵۵۵واحدی روبرو شد.

به گزارش مشرق، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۲میلیارد و ۳۴۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱هزار و ۴۳۳میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۳۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۵ هزار و ۵۵۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۷۵هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۳۸۰واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۱۴۹واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۰۳۵واحد، آزاد شناور ۳۱۰۱۷واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۳۰۹۴ و ۳۷۸۰۴ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۴میلیارد و ۵۴۷میلیون ورقه به‌ارزش ۸هزار و ۵۱۳میلیارد تومان در ۶۳۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۱۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲هزار و ۷۲۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پلیمر آریا ساسول و صنعتی دوده فام بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 0
    دزدی علنی ،،در معاملات پالایش امروز سفارشات را قفل می کردند و امکان اصلاح یا حذف وجود نداشت ناظر لطفا حمایت از سهامداران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس