کد خبر 1264400
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ند پرایس نمایه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که این کشور با همپیمانان و شرکا درباره آینده تعامل با طالبان رایزنی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که آمریکا از ۱۴ آگوست تا کنون ۱۰۵ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «هنوز هیچگونه تصمیمی درباره آینده حضور دیپلماتیک در افغانستان اتخاذ نشده است».

بیشتر بخوانید:

پنتاگون جزئیات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این موضوع که اداره فرودگاه کابل به ملت افغانستان تحویل داده خواهد شد، افزود: «با همپیمانان و شرکا درباره آینده تعامل با طالبان صحبت خواهیم کرد».

وی افزود: «برخی از چیزهایی را که در حال حاضر از طالبان می‌شنویم مثبت و سازنده بوده اما بر کردار و نه گفتار تمرکز خواهیم کرد و طالبان تعهد داد که امنیت و سلامت دیپلمات‌ها را تضمین کند و منتظر دیدن این موضوع به صورت واقعی هستیم».

پرایس اضافه کرد: «همچنان کشورهای بیشتری را برای استقبال از پناهندگان افغان ترغیب خواهیم کرد و طالبان نیز شفاف کرده که از کشورهای مختلف خواسته تا حضور دیپلماتیک خود در افغانستان را حفظ کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «دولت آینده افغانستان باید فراگیر بوده تا امکان تعامل با آن وجود داشته باشد و این دولت باید به مبارزه با تروریسم پایبند باشد.».

وی ادامه داد: «چاره‌ای جز باقی ماندن سطح معینی از هماهنگی با طالبان وجود ندارد چون آنها بر اغلب کابل سیطره دارند و موضوع کنترل فرودگاه کابل پس از ضرب الاجل ۳۱ آگوست (۹ شهریور) به ما ارتباطی ندارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس