ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه در جمع سفرایی که برای شرکت در یک مراسم در مجتمع ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده بودند، گفت: آنکارا نمی‌تواند بار مهاجران افغان را به دوش بکشد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد: ترکیه نمی‌تواند بار مهاجران افغان را به دوش بکشد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور ترکیه در جمع سفیرانی که برای شرکت در مراسمی در مجتمع ریاست جمهوری شهر آحلات استان بیتلیس گردهم آمده بودند گفت: سربازان و دیپلمات های ما برای اطمینان از برقراری نظم در فرودگاه کابل و ادامه عملیات خروج از افغانستان، تلاش فوق العاده ای انجام می دهند.

اردوغان خاطرنشان کرد: روند خروج هموطنان مان که در شرایط دشواری در افغانستان محصور واقع شده اند، با موفقیت ادامه دارد. در کنار روابط دیپلماتیک با سازمان های بین‌المللی و سایر کشورها، از عملیات تخلیه شهروندان با همکاری نمایندگی های دیپلماتیک شان حمایت به عمل می آوریم. اولویت اول در افغانستان باید از بین بردن خلاء قدرت و عادی سازی زندگی برای برقراری امنیت مردم باشد.

وی ادامه داد: باید در افغانستان دولتی فراگیر که بازتاب همه اقشار جامعه باشد، تشکیل شود. فعلاً پیام رهبران طالبان را با خوش‌بینی محتاطانه ارزیابی می‌کنیم. البته اقدامات طالبان تعیین کننده روند بعدی در افغانستان خواهد بود نه حرف‌هایشان.

اردوغان همچنین اضافه کرد: باید بگویم ترکیه که در حال حاضر میزبان بیش از ۵ میلیون پناهجو با موقعیت‌های مختلف است، نمی‌تواند بار اضافی مهاجرت از سوریه یا افغانستان را تحمل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AU ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 5
    سلام.! سوال بزرگ و اساسی! چرا از تروریست ها در سوریه حمایت می کنید؟! چرا هنوز که هنوز انگشت در زخم سوریه می کنید؟! چرا این کشور رو به حال خودش رها نمی کنید؟! اگر این کار را کنید،بیشتر پناهجو هم در ترکیه هم به سوریه باز میگردن! .. اما شما همیشه پیرو و نوکر غرب بوده و هستید.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 7
    خدا نخواد که ترکیه جور افغان ها رو بکشه.ترکیه یه کشور مسلمان و برادر ماست و مرومش مروم ولایی و اسلام دوستی هستن ولی الان قدرت افتاده دست یه مشت غرب زده و غرب گرا که متمایل به غرب هستن و به زعم خودشون هدف پوچ احیای امپراطوری عثمانی رو دنبال میکنن که به جایی هم نمیرسن تو منطقه ما آمریکا حریف محور مقاومت نیست چه برسه به این جماعت خاعن و منفعت طلب که بر شاید خیلی از مسلمانان غیور ترکیه هم باهاش مخالف هستن.اونجا هم مثل کشور ما غرب گرا و لیبرال داره.امیدواریم کشور ترکیه بیفته دست اسلم دوست ها و انقلابی ها.هر چند که آمریکا ترکیه رو برده قاطی باقالیا.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 8
    شاشاسین اردوغان
  • مادربچه هاومعلم مدرسه US ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 2
    ولی ظاهرا ایران چهل سال تحریم شده،می تواند،دههاسال است میلیونها مهاجرافغانستانی،که بعضاً جنایات هولناکی رادرایران رقم زده اند به راحتی درایران رفت پآمدمیکنند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 4
    چه فغانی راه انداخته لخاطر پنج هزار تا مهاجر بوزگورد خان غرقت طلب
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 2
    درست میگه چند میلیون سوری رو پذیرفته و ظرفیت نداره دیگه کشورشون اونهایی که گلایه میکنن هر کدوم یک افغانی رو یک هفته ببرن خونشون مهمون
    • US ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      1 1
      ۵ میلیون سوری الان در ترکیه هستند و ترکیه حدود ۷۰ میلیارد دلار خرجشون کرده !!هیچ کشوری در طول تاریخ به اندازه ترکیه به پناهنده خرج نکرده !کو حقوق بشر غرب کجاست ؟؟چرا فقط شعار چرا عملی نیست !!
    • ایرج IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 2
      ترکیه که حتی دیوار مرزی با ایران و عراق و سوریه با کمکهای مالی اتحادیه اروپا بوده چه طور میشه باور کرد بدون ۱ یورو اروپا میزبان ۴ میلیون پناهنده سوری که خودش باعثش بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس