اردوغان

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد درگیر دیپلماسی بین المللی فشرده درباره تحولات افغانستان و جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت، دولت او درگیر دیپلماسی فشرده‌ای درخصوص مسائل افغانستان و پناهجویان این کشور است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در پیامی توئیتری نوشت: «ما در حال انجام دیپلماسی فشرده درباره تحولات افغانستان و مهاجرت غیرقانونی هستیم».

رئیس جمهور ترکیه افزود: «به منظور تضمین ثبات در منطقه، محافظت از کشورمان در برابر فشار مهاجرت و اطمینان از آرامش ملت خود، به برداشتن تمام‌ گام‌های لازم ادامه می‌دهیم».

اردوغان در ادامه، فهرستی از سران کشورهایی که طی چند روز گذشته درخصوص مسئله طالبان با آن‌ها گفت‌وگو داشته را به اشتراک گذاشت.

او روز یکشنبه در تماس با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، ضمن گفت‌وگو درباره تحولات افغانستان، تأکید کرد ترکیه نمی‌تواند پذیرای موج جدیدی از پناهجویان باشد.

اردوغان همچنین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «کریاکس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان به‌طور جداگانه گفت‌وگو کرده است.

دولت آمریکا در توافق با طالبان، اعلام کرد بهار امسال نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. بایدن این مدت را تا سالگرد حملات یازدهم سپتامبر تمدید کرد اما پیشروی‌های سریع گروه طالبان در افغانستان، خروج شتاب‌زده و سراسیمه آمریکایی‌ها را رقم زده است. از سوی دیگر، شمار زیادی از شهروندان افغان در پی تصرف بخش‌های گسترده افغانستان توسط طالبان در پی خروج از این کشور هستند.

در حالی که آمریکا در حال حاضر کنترل فرودگاه کابل را در اختیار دارد روند خروج اتباع خارجی از افغانستان برخلاف پیش بینی آمریکا کُند و بسیار طولانی‌تر از حد تصور به طول خواهد انجامید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    62 23
    باز این شغال سر رسید
    • بچه تهرون IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      24 8
      هر جا آشه کچلک فراشه !
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    35 5
    لعنت بر منافق تروریست
  • GE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    9 49
    فک نمیکردم اینقدر دوست داشته باشم مرد بزرگ.خیلی کارت درسته
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      3 3
      بوزقورد بزرگ ، خوب طبیغتا" هم باید دوستش داشته باشی پانطورچ جان ! بی جهت نیست بزرگان آذربایجان فرمودند پانترکیسم مغلمه ای است از بیسواد و بی خردی و بیشعوری ...
    • به کاربر۲۱:۱۰ IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      24 0
      اللهم اشف کل مریض و اصلح کل فاسد من امور المسلمین.
    • به۲۱:۱۰ IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      8 1
      دوستدار اردوغان! به قول فروغ فرخزاد : هیچ صیادی از جوی حقیری که به گودالی میریزد،مرواریدی صید نخواهد کرد!
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    20 1
    رجب خان ترکیه یک کفتار سیاسی است همچون کفتار بو می‌کشد دنبال لاشه .. رجب خان ارباب آمریکایی تو هم در افغانستان موفقیتی حاصل نکردند تو که .... هیچ !
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    21 1
    رجب خان بوی کباب به مشامش خورده دیگه خبر نداره تو افغانستان دارند خر داغ می‌کنن !!! خبری از کباب نیست آقا رجب !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس