آنکارا

وزارت دفاع ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: آنکارا ماموریت‌های رزمی در افغانستان انجام نخواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در صورت ادامه حضور نیروهای مسلح ترکیه در افغانستان، غیر از عملیات دفاع قانونی، ماموریت‌های رزمی و عملیات دیگری به انجام نخواهد رسید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این باره آمده است: با توجه به تحولات اخیر، تغییر و تقویت نیروها در مرز با ایران انجام شده است؛ سربازان ما تدابیر لازم برای جلوگیری از تخلفات مرزی را اتخاذ کرده اند.

مقامات وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بوند که یک هیئت فنی از وزارت دفاع آمریکا برای ارزیابی طرح تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل افغانستان توسط ترکیه به آنکارا سفر می‌کند.

این مسئله علاوه بر اجلاس ناتو که پیشتر در شهر بروکسل برگزار شد، در دیدار دوجانبه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه این اجلاس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روسای جمهور دو کشور هیاتی را مسئول بررسی راهکار نهایی در مورد این موضوع کرده و درباره طرح ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزای به توافق کلی دست یافتند.

با آغاز خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در تلاش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به عنوان بهانه‌ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

طی هفته های اخیر، همزمان با خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، درگیری ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان برای تسلط بر مناطق بیشتر افزایش یافته است و همین امر دستاویزی برای مقامات آمریکایی جهت خطرناک جلوه دادن عواقب خروج شان از افغانستان شده است.

ارتش آمریکا می گوید که احتمالاً روند اجرای برنامه ادعایی خروج نظامیان خود و ناتو از افغانستان را به علت پیشرفت طالبان در تصرف برخی مناطق این کشور در درگیری های اخیر، کند می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس