کد خبر 1263537
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
راستینه

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفتک برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان غیرتحولی بوده و موضوعات جاری این وزارتخانه را به عنوان برنامه ارائه داده است.

به گزارش مشرق، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز (چهارشنبه ۳ شهریور ماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: آقای سجادی را همه می‌شناسیم. او قهرمان و مدال آور پرافتخار انقلاب اسلامی است؛ بسیاری از قهرمانان با ما تماس گرفته و درخواست صحبت به عنوان موافق و یا درخواست صحبت به عنوان مخالف داشته‌اند.

نماینده شهر کرد در مجلس تصریح کرد: من مسئول کمیته تربیتی بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس هستم و یک سال است که مستقیما با وزارت ورزش و جوانان در ارتباط هستم. اما برنامه‌های آقای سجادی برای این وزارتخانه غیرتحولی است و او برنامه‌های جاری وزارت ورزش را به مجلس ارائه داده است.

راستینه تصریح کرد: سابقه آقای سجادی در معاونت ورزش و جوانان نشان داده است که او سبب تعلیق بسیاری از فدراسیون‌ها و ورزش‌ها بوده است؛ اگر نبود شورای عالی امنیت ملی و وساطت دکتر جلیلی، المپیک لندن را ورزش کشور از دست داده بود. دوم اینکه وزارت ورزش و جوانان مجموعه بزرگی از ورزش و جوانان است، سال‌های متمادی جوانان مظلوم ایران اسلامی بدون برنامه رها شده‌اند.

وی افزود: ۳۶۰۰ سمن جوانان در کشور وجود دارد که بدون برنامه هستند؛ در تمام دولت‌های اصلاحات سیاسی ترین چهره‌های دولت خود را بر مسند وزارت ورزش و جوانانی نشاندند تا این سمن‌ها به عنوان پایگاه‌های اجتماعی آنها در بزنگاه‌های انتخاباتی در خدمت دولت اصلاحات باشند.

راستینه گفت: امروز نیازمند یک چهره انقلابی، شجاع، توانمند در عرصه مدیریت بین بخشی برای هدایت این سمن ها به سمت هویت بخشی ایرانی- اسلامی هستیم. سمن های جوانان امروز متاسفانه برنامه های هویت آفرین در آن ها وجود ندارد. سمن ها که باید نقطه حل مسائل جوانان باشند خودشان به یک بدنه بزرگ بروکراسی اداری تبدیل شده اند.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: تاکنون در تمامی دولت‌های اصلاحات سیاسی‌ترین افراد را بر ورزش گذاشتند که در بزنگاه انتخابات پایگاه اجتماعی را به نفع دولت اصلاحات درآورند، حال این‌که ما در عرصه جوانان به فردی شجاع و توانمند نیاز داریم که بتواند تحولاتی در این عرصه ایجاد کند که چنین ویژگی‌هایی در سجادی دیده نمی‌شود.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای سجادی! شما از آقای مهرعلیزاده حکم قائم مقامی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای را دریافت کرده‌اید و وقتی من از او سؤال کردم که چرا شما این حکم را دریافت کرده‌اید به من پاسخ داد که من ساعت‌ها مقابل مهرعلیزاده مصاحبه شدم، اما آقای مهرعلیزاده که اصلاح طلب است وقتی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اظهارات خود را بیان می‌کرد و همه مردم آن موضوعات را می‌دیدند؛ چطور ممکن است فردی که در انتخابات در برابر هشتاد میلیون نفر آنگونه رئیسی را مورد خطاب قرار داد و وقیحانه صحبت کرد، قائم مقام آن فدراسیون بشود.

راستینه افزود: نکته دیگر درباره وزارت ورزش و جوانان دبیر شورای عالی جوانان است و مسئله جوانان موضوع اول کشور ما است. موضوع ازدواج، مسکن و فرزندآوری از مسائل مهمی است که جوانان ما با آن روبه رو هستند. به جرات می‌گویم که سال گذشته شورای عالی جوانان فقط یک جلسه تشکیل داده است در حالی که ارتباطات بین بخشی در وزارت ورزش و جوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم به فرمایش امام خامنه‌ای صندلی مجلس را با هیچ چیز عوض نمی کنم، نوکری مردم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم، ۲۵ سال است که خاک تاتامی خوردم، مشکلات وزارت ورزش و جوانان یک مدیر جامع، توانمند و در حد معاون رئیس جمهور می‌خواهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس