مجلس نمایه

نماینده بم در مجلس از برخی رفتارهای نمایندگان در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، موسی غضنفرآبادی نماینده بم در مجلس در جلسه  علنی امروز (سه شنبه، ۲ شهریور) قوه مقننه و  در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: از قانونگذار خلاف قانون عمل کردن درست نیست، ماده (۱۴) آیین‌نامه داخلی تأکید دارد که هیئت رئیسه مجلس باید حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه به کار گیرد اما برخی تصور می کنند این وظیفه فقط برای هیئت رئیسه است در حالی که همه نمایندگان متعهد به اجرای آیین‌نامه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

برنامه برخی وزرا با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد

وی ادامه داد: نمایندگان می‌توانند در زمان بررسی طرح و لایحه‌، اخطار یا تذکر بدهند اما متأسفانه برخی همکاران در قالب تذکر و اخطار موافقت یا مخالفت خود را اعلام می‌کنند که این خلاف قانون است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اولین بار است در مجلس این موضوع باب می‌شود که نمایندگان به استقبال وزرای پیشنهادی می‌روند این به دور از شأن مجلس است و در ذهن چنین تداعی می‌کند که حمایت‌های محلی، منطقه‌ای بر انتخاب درست و منطقی تأثیر می‌گذارد.

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات ایشان درست است، از نمایندگان استدعا می‌کنم شأن مجلس را حفظ کنند، مجلس نیز نظر نهایی خود را با حفظ استقلال بیان خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 2
    مجلس قبل که دست روحانی را بوسیدن
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس