کد خبر 1248090
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
واکنش

جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به انفجار شب گذشته در بغداد گفت که باید از تجربه نیروهای الحشد الشعبی استفاده شود.

به گزارش مشرق، جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به انفجار شب گذشته در بغداد، به شدت از عملکرد دولت مصطفی الکاظمی و نیروهای امنیتی انتقاد کرد.

شبکه خبری العهد ضمن نقل بیانیه عصائب گزارش داد: «از دولت می‌خواهیم اقدامات فوری انجام دهد که باعث توقف اقدامات مجرمانه شود».

این جنبش تأکید کرد که الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نیروهای امنیتی این کشور مسئول اصلی این کم‌کاری و انفجار هستند.

عصائب ضمن درخواست بازخواست افرادی که در این فاجعه کوتاهی کردند، گفت که باید اقدامات اطلاعاتی و عملیات پیش‌دستانه‌ای صورت گیرد که باعث نابودی بسترهای تروریستی شوند.

این جنبش همچنین تأکید کرد که باید در مسئله امنیت، نقش بیشتری به نیروهای الحشد الشعبی داده شده و از تجارب آنان نیز استفاده شود.

عصائب همچنین از پارلمان خواست که فرماندهان امنیتی را که کوتاهی کرده‌اند، استیضاح کنند.

این جنبش در پایان تصریح کرد، باید در تصمیمهای ناگهانی بازبینی شود که فرماندهان موفق امنیتی را هدف قرار داد و کنار گذاشت.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی نجباء نیز در بیانیه‌ای پارلمان و دولت عراق را به عدم توجه به هشدارها در خصوص انفجار شب گذشته بغداد متهم کرد(جزئیات بیشتر).

در پی انفجاری که روز گذشته در بازار «الوحیلات» در شهرک صدر بغداد رخ داد، ۳۰ نفر کشته و ۵۰ نفز دیگر نیز زخمی شدند.

برخی از منابع خبری گزارش داده بودند زنی که تبعه بنگلادش بوده با کمربند انتحاری، عامل این انفجار بوده است. نهم تیر ماه جاری نیز یک انفجار در این شهرک رخ داده بود که چندین نفر زخمی شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس