مسکو

سفیر روسیه در افغانستان امروز در سخنانی تأکید کرد که طالبان از مسکو خواسته است تا بین این گروه و اعضای مقاومت در ولایت پنجشیر افغانستان میانجیگری کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «دیمیتری ژیرنوف» (Dmitry Zhirnov) سفیر روسیه در افغانستان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که نماینده دفتر سیاسی طالبان دیروز و پس از دیدار از سفارت روسیه در کابل گفت که پیشنهاد دستیابی به توافق سیاسی را به نمایندگان مقامات پنجشیر در افغانستان ارائه کرده است.

سفیر روسیه در افغانستان در این باره اضافه کرد: نماینده دفتر سیاسی طالبان درخواست کرد تا یک پیام سیاسی را به مردم پنجشیر برسانیم. آن‌ها از روسیه خواستند به رهبران و ساکنان پنجشیر بگوییم که تاکنون طالبان هیچ تلاشی برای ورود به پنجشیر با استفاده از نیروی نظامی نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: این گروه خواستار یافتن راهی مسالمت آمیز برای حل و فصل مساله از طریق توافق سیاسی شده است.

به گفته «دیمیتری ژیرنوف»، در این پیام اشاره شده که طالبان نمی‌خواهد خون و خونریزی شود و بر گفتگو تاکید می‌کنند.

این در حالیست که گروه طالبان ساعاتی پیش اعلام کرد که ورود با زور به ولایت پنجشیر افغانستان را رد می کند.

ولایت پنجشیر تنها ولایتی است که طالبان قادر به تسخیر آن نشده و در آنجا «احمد مسعود»، فرزند «احمد شاه مسعود» از مقاومت علیه این گروه خبر داده است.

این موضع گیری طالبان درباره پنجشیر در حالی صورت گرفته که پیشتر برخی منابع نزدیک به طالبان از بیعت «احمد مسعود» با طالبان خبر داده بودند. این خبر را «خلیل الرحمن حقانی»، از مقام‌های ارشد طالبان اعلام کرد و گفت که احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود در ولایت پنجشیر نیز از طریق صحبت تلفنی به طالبان پیوسته است.

با این حال و با وجود ادعای مقام طالبان، اما نزدیکان احمد مسعود خبر پیوستن او به طالبان را رد کرده و گفتند مذاکرات میان آنها و طالبان جریان دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 1
    مثل اینکه ملا برادر خیلی وحشت داره از احمد مسعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس