روسیه

سفیر روسیه در افغانستان در جریان گفتگویی وجود هرگونه حکومت موازی با طالبان در افغانستان را به شدت رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در افغانستان در جریان گفتگویی وجود هرگونه حکومت موازی با طالبان در افغانستان را به شدت رد کرد.

سفیر روسیه تاکید کرد که حکومتی جز طالبان در افغانستان وجود ندارد و مقاومت منطقه پنجشیر چشم اندازی برای ادامه کار نخواهد داشت.

به گفته سفیر روسیه، طالبان علاقه‌مند به مشارکت و اجرای طرح های حمل و نقل و انرژی با کشورهای آسیای مرکزی هستند و این گروه برای مشارکت روسیه در اقتصاد افغانستان از جمله در بهره برداری از منابع طبیعی اعلام آمادگی کرده است.

سفیر روسیه در افغانستان همچنین تامین امنیت در کابل از سوی نیروهای طالبان را ستود و گفت: طالبان ۱۰ روز است که از سفارت روسیه نگهبانی می کند و هیچ ایرادی به گروه طالبان در محافظت از ساختمان سفارت وارد نیست.

دیمیتری ژیرنوف همچنین برخی خبرها درباره طالبان از جمله سخت گیری علیه زنان را سیاه نمایی خواند که از سوی برخی کشورهای غربی عنوان می شود و واقعیت ندارد.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    الخیر في ما وقع ، در همین وضعیت است که علاوه بر شکست مفتضحانه ی آمریکا در افغانستان ، در واقع اگر دقیق به مطلب بنگریم باید بگوئیم شکست مفتضحانه ی آمریکا از ایران ، خردمندان و شجاعان عالم به عظمت ایران اسلامی بیشتر از گذشته پی می برند ، امید واریم که فریب خوردگان نیز از خواب غفلت بیدار شوند و دیگر در عالم خیال بت خرد و شکست خورده ی آمریکا را همه کاره و صاحب اختیار دنیا ندانند و باور کنند که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با حساب می فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ، امروز باید بگوئیم آمریکا مرد لذا لازم است در صدد انتخاب گور مناسب برای او باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس