کد خبر 1261739
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
طالبان: با زور وارد ولایت پنجشیر نمی‌شویم

طالبان همزمان با اعلام فزرند احمد شاه مسعود در استان پنجشیر برای قیام علیه این گروه اعلام کرد که با زور وارد ولایت شمالی پنجشیر نمی‌شود.

به گزارش مشرق، شبکه خبری العربیه به نقل از طالبان نوشت که این گروه خواستار توافق سیاسی به دور از خونریزی هستند.

پس از سقوط دولت افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور در روز یکشنبه گذشته فرزند احمد شاه مسعود که پدرش یکی از رهبران سابق افغانستان بود، در ولایت پنجشیر در شمال افغانستان اعلام کرد که علیه طالبان قیام خواهد کرد.

موضع نرم طالبان در مقابل قیام فرزند احمد شاه مسعود در پنجشیر در حالی است که برخی شایعات در مورد پیوستن وی به طالبان در برخی از محافل خبری مطرح شده است.

ولایت پنجشیر تنها استانی است که طالبان قادر به تسخیر آن نشده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    12 41
    طالبان اساسا به پنجشیر حمله نکرده چون می خواهد با حداقل خونریزی کار را تمام کند. اما احمد مسعود اجازه نخواهد داد آرامش بر افغانستان حاکم شود. او بشدت جاه طلب و فرزند همان قصاب محله افشار کابل است. طالبان دارد اشتباه می کند که این همه مماشات می کند.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      20 8
      مماشات خخخخخ طالبان و مماشات . طلبان جرات نزدیک شدن به پنجشیر را نداره. با آمریکا ساخته و پاخت کرده یابو برش داشته. پنجشیر جای کفتار ها نیست کفتار در جاییکه شیر هست واق واق نمی کنه
    • به 11.56 IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      11 10
      هر چه دوست داری شعار بده. اما ترسو و کفتار کسی بود که هزاران شیعه غیر مسلح را در محله افشار کابل قتل عام کرد و به زنانشان تجاوز کرد. حالا هر قدر اسم خودش را شیر بگذارد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    21 2
    جرات وارد شدن ندارید ؛ فعلا باغنائمی که عمو بایدن واستون گذاشت حال کنید تابعد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    9 4
    مگه میتونید. ؟؟؟ پنجشیر افغانستان را دوباره باز پس خواهد گرفت
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    5 1
    بقیه جاها رو هم با زور وارد نشدید ، خود دولت دستور تسلیم شدن رو به نیروهای مسلح داد
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    7 3
    شوروی با اون همه ادعا جرات نکرد وارد پنجشیر بشه اونوقت یه مشت پاپتی میخوان برن اونجا را تصرف کنند زهی خیال باطل
  • آریو IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    9 8
    مردم ایران حامی احمد مسعود هستند
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      45 9
      چون خبر از جنایات پدرش و وابستگی خودش به انگلستان ندارند.
    • جواد GB ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      10 5
      پدر احمد مسعود مانند یزید برسر مردم افشار فرود آمد و در ان زمان جنایاتی مرتکب شد که بی حدو حصر بود.به زنان افشار تجاوز شد و حتی کودکان انان را کشت و برای دراوردن طلا از از دست زنان ،دستهای انان را قطع کردند.کشتاری کم نظیر بروید و در گوگل سرچ کنید تا متوجه شوید چه جنایتی پدر این شخص انجام داده.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      4 0
      مرگ بر طالبان
  • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    8 4
    پنجشیر لقمه ی دهن شوروی هم نبود، چه برسه به طالبان.
  • NL ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    3 2
    طالبان و احمد مسعود پسر جفتشون یکی است و درگیری بین این دو خواست آمریکاست و مردم افغانستان بیشتر تو این آتیش میسوزند، اینایی هم که از بغض طالبان دارن طرفداری احمد مسعود رو میکنن برن مقاله چند روز پیشش تو واشینگتون پست رو بخونید که با برنارد لوی شروع شده و از آمریکا و انگلیس و فرانسه کمک خواسته!! وقتی نه دولت افغانستان و نه امثال احمد مسعود هیچ کاری با ایران ندارن چرا باید ایران از کسی اصلا حمایت و کمک کنه؟؟ این شاخ و شاخ بازی هاش هم فقط برای سهم بردن تو دولت آینده افغانستان هست!!
  • امیر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 1
    تاکی؟ تاکی مردم افغنستان برکشتن یکدیگر اصراردارند ؟؟ برخی میگویند طالبان برخی میگویند شاه مسعود یک بار هم شده سلاحهای خودرا کنار گذاشته کشورتان را آباد کنید خسته نشدید از اینهمه کوک یتیم ومادران داغدار و همسران بیوه هر دو سمت؟؟؟ متاسفانه با چند شعار افغانها (اگر اسمش را افغان بگذارید) چون ازبک ترکمن پشتون هزاره ووو هر یک فقط قوم خود را افغان میدانند. نفوستان کم شد کشورتان نابود شدآیا میدانید کودکان جنگ آی کیو کم نصیبشان میشود؟؟ آیا میدانیدجنگ بر مادران باردار اثر میگذارد؟؟. کدام خدا کدام پیامبر کدام کتاب آسمانی به شما احازه داده هر کس که متفاوت با شماست بکشید؟؟؟ ببینید در ایران مشکلات اقتصادی هست اما همه متحدیم حتی با آمریکایی که کشورتان را اشغال و هتک حرمت خاک وناموس و جانتان را کرد ما در مقبلش ایستاده وجرات نکرد وارد ایران شود برادران افغانی آمریکا رامقصر ندانید مقصر اصلی خود خود خود شما هستید که با تفرقه و نفاق پای آمریکا و ناتو را به خاکتان باز کردید!!!! در ایران کسی نگاه نمیکند که یک فرد شیعه هست سنی هست مسیحی هست یهودی هست ذرتشتی هست. همه محترم و در کنار هم طالبان هم باید قدرت را بین تمام اقوام تقسیم کند مگر همه شما ها افغان نیستید؟؟؟ اگر غیر از این فکر کنید دشمن افغانستان هستید. آنان که آویزان آمریکا وناتو شدند ودل به آنان سپردند سقوط کردند (از طرف یک مسلمان ایرانی وهمسایه شما) خدا از خیانتکارانی مانند اشرف غنی به ملت افغان نگذرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس