باتری های یوپی اس از جنس سیلد اسید یا همان سرب اسیدی است که یکی از بهترین نوع باتری محسوب می شوند. امروزه از باتری های یوپی اس استفاده های فراوانی می شود. نکته ای که باتری های یوپی اس دارد این است که باتری های یوپی اس برعکس باتری های ماشین باید در جای ثابتی قرار بگیرند.

از انواع باتری های یوپی اس بازار یافت می شوند می توان به باتری یوپی اس هیتاکو، باتری یوپی اس فاراتل، باتری یوپی اس صبا و باتری یوپی اس فاراسل اشاره کرد.

http://file.tesmino.ir/reportage/35489858/image_27fb1937cdcf25e37c94ddbe7360ceb55da98078.png

نقش باتری یوپی اس

باتری یوپی اس از مدت قطع جریان برق حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه به شما فرصت می دهد تا اطلاعات و داده های خود را ذخیره کنید و با خیال راحت از برنامه خارج شوید. این مدت زمان برای این می باشد تا اطلاعات خود را از دست ندهید.

شارژ باتری یوپی اس

عمل شارژ کردن در وسیله ها برای ذخیره انرژی مورد نیاز آن وسیله می باشد. از آنجا که منبع ذخیره انرژی دستگاه یوپی اس  مربوط به باتری یوپی اس است بنابراین برای شارژ دستگاه یوپی اس باید باتری آن شارژ شود. باتری های یوپی اس انواع مختلفی دارند که طریقه هریک از آنها باهم متفاوت است اما فرایند کلی و اصلی شارژ کردن همه ی آنها به یک شکل است.

برای شارژ باتری یو پی اس بااید عوامل شارژ را شناسایی کرده و از برقرار بودن امنیت مطمئن شد، پس از آن باید ققطب منفی و مثبت باتری را شناسایی کرده و علامت گذاری کنید. پس از آن باید کابل ها را متصل کرد به طوری که کابل منفی را به قطب منفی باتری و کابل مثبت را به قطب مثبت باتری وصل کنید تا در نهایت با اتصال به برق، جریان برق به درستی در باتری هدایت شده و باتری دستگاه یوپی اس شما شارژ شود.

باتری های یوپی اس مناسب دستگاه یوپی اس در ۴ دسته ی زیر جای دارند:

  • نیکل کادمیوم
  • اسید سرب
  • لیتیوم یون
  • سلور آلکالین

هر نوع از باتری ها وابسته به ساختار و ترکیبی که دارند مزایا و معایب مختص خود را دارند که در بین آن ها مناسب ترین و بهترین باتری یو پی اس که برای دستگاه های یو پی اس استفاده می شود باتری های یو پی اس اسید سرب می باشد.

این باتری اسید سرب نیز ئارای دونوع متفاوت می باشد. این دو نوع شامل نوع تر (درپوش باز) و نوع خشک ( درپوش بسته) می باشند. باتری های یو پی اس اسید سرب خشک دارای طرفداران زیادی می باشد که دلیلی این محبوبیت طول عمر بالای آن ها نسبت به سایر باتری ها، عدم نیاز به نگهداری و سرویس می باشد. باتری های کادمیوم نسبت به سایر باتری های یوپی اس از طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

بهترین مارک باتری ایرانی

دستتگاه یو پی اس امروزه بسیار  پر  کاربرد می باشد به طور مثال فرض کنید در یک کارخانه تولید موارد غذایی برق ها قطع شوند که در این صورت مواد غذایی فاسد می شوند و یا اینکه در بیمارستان ها برق نباشد چه اتفاقی برای بیماران می افتد؟؟ بهتر است از بهترین نوع یو پی اس با بهترین باتری استفاده کنید. از بهترین مارک های باتری یو پی اس می توان به مارک هایی همچون باتری یو پی اس صبا، باتری یو پی اس لانگ چینی و باتری یو پی اس فام ایتالیا اشاره کرد.

باتری یو پی اس فاراسل (فاراتل) ایرانی

باتری یوپی اس فاراتل در ولتاژ های ۱۲و ۶ ولت با ظرفیت های گوناگونی ۴.۵ امپر الی ۲۰۰ امپر تولید می شود. این باتری ها در دستگاه های گوناگونی از جمله ویلچر، برخی از مدل های موتور های برقی، دستگاه های یوپی اس، دستگاه های موتور برق دیزل، آسانسور و...استفاده می شود.

وظیفه ی مهم و اصلی این باتری ها محافظت از سیستم های کامپیوتری در مواقع قطع برق است که امروزه علاوه بر سازمان ها و شرکت های بزرگ حتی در منازل مسکونی هم از باتری یو پی اس استفاده می کنند.

از دیگر  کاربرد های باتری یو پی اس می توان به استفاده ی آن در ایستگاه های برقی، بانک ها، ادارات، کلینیک های درمانی و بیمارستان ها اشاره کرد.

باتری یو پی اس صبا ایرانی

باتری صبا در ولتاژ های ۱۲و ۶ ولت با ظرفیت های گوناگونی ۴.۵ امپر الی ۲۰۰ امپر تولید می شود. این باتری ها در دستگاه های گوناگونی از جمله ویلچر، برخی از مدل های موتور های برقی، دستگاه های یوپی اس، دستگاه های موتور برق دیزل، آسانسور و...استفاده می شود.

وظیفه ی مهم و اصلی این باتری ها محافظت از سیستم های کامپیوتری در مواقع قطع برق است که امروزه علاوه بر سازمان ها و شرکت های بزرگ حتی در منازل مسکونی هم از باتری یو پی اس استفاده می کنند.

از دیگر  کاربرد های باتری یو پی اس می توان به استفاده ی آن در ایستگاه های برقی، بانک ها، ادارات، کلینیک های درمانی و بیمارستان ها اشاره کرد.

باتری یو پی اس لانگ چینی

شرکت لانگ هر ساله بیش از 4 میلیارد دلار از فعالیت در زمینه ی باتری یو پی اس درآمد دارد که می توان این شرکت را موفق ترین شرکت ها در این زمینه دانست. باتری های یو پی اس لانگ چینی دارای مطابق استاندارد های Butt و Euro و استاندارد های بین المللی می باشند. این باتری ها از سری باتری های پر طرفدار در بازار می باشد که در بازار آسیا محبوب می باشد.

کمپانی لانگ تولید کننده باتری یوپی اس تایوانی است که در تولید باتری های سیلد اسید فعالیت می کند بنابراین از لحاظ استاندارد تولید کمپانی لانگ پیشرفته ترین خط تولید باتری را دارد و از کنترل کیفی پیشرفته ای استفاده می کند.

کدام برند باتری یو پی اس طول عمر بیشتری دارد؟ + بهترین باتری های UPS

کاربرد باتری های لانگ

مصارف این نوع باتری در منابع اضطراری، باتری بکاپ تابلو فرمان آسانسور، موتور های کرکره برقی،  دوچرخه شارژی، اسکوتر برقی، دوربین مدار بسته و ماشین های برقی یا شارژی می باشد.

همچنین برای استفاده در موارد زیر از این باتری استفاده می شود:

  • تجهیزات پزشکی
  • سیستم های اضطراری پشتیبانی
  • سیستم های مخابراتی
  • منابع تغذیه و یوپی اس
  • سیستم های صوتی و اکوستیک
  • روشنایی اضطراری
  • و انواع تجهیزات نیازمند برق

باتری های یو پی اس فیام ایتالیا

بازرگانی فیام با بهره برداری از کادر متخصص و اموزش دیده در سطح مختلف و با تخصص های گوناگون در سه بخش یو پی اس، باتری و سلول های خورشیدی فعالیت خود را آغاز نموده است.

شرکت فیام ایتالیا مرکز فروش و پشتیبانی چندین شرکت اروپایی معتبر می باشد که در ایران فعالیت می کردند. این شرکت خدمات پس از فروش و خدمشاوره های قبل از خرید را بر عهده داشته که فعالیت های آن شامل مشاوره،پشنهاد،  انتخاب، نصب و راه اندازی و... می باشد. فیام در سال 1942 و در کشور ایتالیا تاسیس شده است که آن را می توان شرکت رهبر در زمینه ی تولید باتری دانست.

http://file.tesmino.ir/reportage/35489858/image_34fc18a3b8137600e71fec949fae25804030accc.png

از انواع سری باتری یوپی اس فیام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • FG   باتری یوپی اس فیام سری
  • FGH2 باتری یوپی اس فیام سری
  • FLB باتری یوپی اس فیام سری

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی انواع باتری های یو پی اس ایرانی و خارجی و تهیه ی آن ها می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی کاکتوس به آدرس اینترنتی  cactoos.net مراجعه کرده و همچنین از خدمات پس از فروش آن ها بهرمند شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس