نخست وزیر انگلیس: در صورت لزوم با طالبان همکاری می‌کنیم

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد در صورت لزوم انگلیس با گروه طالبان در افغانستان همکاری خواهد کرد.

به گزارش مشرق از "رویترز"، بوریس جانسون روز جمعه ضمن دفاع از وزیر امور خارجه خود که به دلیل سوء مدیریت وضعیت افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته است گفت: می‌خواهم به مردم اطمینان دهم که تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک ما برای یافتن راه حلی برای افغانستان و همکاری با طالبان، البته در صورت لزوم، ادامه خواهد یافت.

وی افزود که وضعیت فرودگاه کابل، جایی که هزاران افغان ناامید برای خروج از افغانستان در اطراف آن اجتماع کرده‌اند، "کمی بهتر شده است. " 

دولت انگلیس اعلام کرده است که از روز شنبه هفته گذشته، یک هزار و ۶۱۵ نفر از جمله ۳۹۹ تبعه انگلیسی و افراد وابسته به آنها، ۳۲۰ کارمند سفارت و ۴۰۲ افغان را از افغانستان خارج کرده است.  

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به دومینیک راب وزیر امور خارجه دولت خود که به دلیل بحران افغانستان از سوی احزاب مخالف انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته است، اعتماد دارد تاکید کرد: "کاملا به او اعتماد دارم. "

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه هفته گذشته وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.  

پس از سقوط دولت، هزاران شهروند افغان به فرودگاه کابل هجوم آوردند تا از افغانستان خارج شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    کردید فهیم دشتی را لودادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس