حریم هوایی

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) هشدار داد که شرکت های هواپیمایی باید از پرواز در حریم هوایی افغانستان خودداری کنند چرا که این کشور در حال حاضر پس از تصرف طالبان با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) تأکید کرد که خطوط هوایی باید از پرواز در حریم هوایی افغانستان خودداری کنند چرا که این کشور در حال حاضر پس از تصرف طالبان با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می کند.

این سازمان ناظر در قاره اروپا گفت: آژانس EASA به اپراتورهای تجاری توصیه می کند تا اطلاع ثانوی هیچ گونه پروازی را در حریم هوایی کابل انجام ندهند.

روز دوشنبه، مقامات هوانوردی افغانستان همچنین به خطوط هوایی توصیه کردند که از مسیرهای هوایی این کشور اجتناب کنند و تأکید کرد که حریم هوایی "برای ارتش باز شده است".

مقامات هواپیمایی کشوری در امارات متحده عربی نیز به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و امنیت هوانوردی غیرنظامی، تمام پروازهای خود به افغانستان را لغو کردند.

نیروهای طالبان که در روسیه به عنوان یک گروه تروریستی غیرقانونی اعلام شده است، پایتخت افغانستان را در تاریخ ۱۵ اوت تصرف کردند.

پس از آنکه واشنگتن پس از تقریباً ۲۰ سال حضور در افغانستان، خروج کامل نیروهای خود را اعلام کرد، طالبان اکنون تقریباً کل این کشور را تحت کنترل خود درآورده است.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل با هجوم هزاران نفر از مردم افغانستان که پس از پیروزی طالبان، ناامیدانه در حال تلاش برای خروج از این کشور هستند، مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس