کد خبر 1260529
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
گروه جی ۷

بایدن و جانسون در تماس تلفنی با یکدیگر برای مسایل افغانستان نشست گروه جی ۷ را ترتیب دادند.

به گزارش مشرق، جوبایدن رییس جمهور امریکا و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا پس از فرار اشرف غنی از افغانستان، در مورد تحولات اخیر کشور تلفنی صحبت کردند.

کاخ سفید با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این تماس روز سه‌شنبه ۲۶ اسد برقرار شده است. براساس اعلامیه کاخ سفید، دو طرف در مورد لزوم ادامه هماهنگی نزدیک بین متحدان و شرکای دموکراتیک در مورد سیاست‌های آینده افغانستان از جمله راه‌هایی که جامعه جهانی می‌تواند کمک‌های بشردوستانه بیشتر و حمایت از پناهندگان و افغان‌های آسیب پذیر ارایه کنند، بحث کرده‌اند.

کاخ سفید گفته است که دو طرف توافق کردند تا هفته آینده نشست مجازی رهبران «جی هفت» برای بحث در مورد استراتژی و رویکرد مشترک در مورد افغانستان برگزار شود.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که رییس جمهور امریکا و نخست وزیر بریتانیا در مورد ضرورت گردهمایی جامعه جهانی برای جلوگیری از بحرانی انسانی در افغانستان توافق کرده‌اند. هم‌چنان طبق معلومات، دو طرف تعهد کردند که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و اسکان مجدد پناهندگان کار کنند.

در عین حال نخست وزیر بریتانیا بر حفظ دستاوردهای ۲۰ سال گذشته تأکید کرده و گفته است که این کشور از مردم افغانستان حمایت می‌کند.

گفتنی است که طالبان روز یکشنبه، کنترل کابل را به‌دست گرفتند. هم‌زمان با ورود طالبان به کابل اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین از افغانستان گریخت. براساس گزارش‌ها او هنگام فرار چهار موتر و یک چرخ‌بال پر از پول را نیز با خود برده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    نشست بمباران کنندگان و نابودگران افغانستان در مورد بشر دوستی!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس