آمادگی برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در عراق

آمادگی‌های امنیتی و خدماتی و بهداشتی در روز تاسوعا و در آستانه روز عاشورا در عراق به اوج خود رسیده است.

به گزارش مشرق، الصباح گزارش داد: میلیون ها مسلمان فردا پنجشنبه، سالروز شهادت سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) را در شهر کربلا گرامی خواهند داشت.

آمادگی های امنیتی و خدمات و بهداشتی به اوج خود رسیده است و همه ادارات و نهادهای مربوطه و آستان‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) برای این مناسبت دردناک بسیج شده‌اند تا به بهترین شکل به میلیون ها عزادار خدمات ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

حال و هوای شهرها در تاسوعای حسینی +عکس

کربلا و نجف امروز چهارشنبه تعطیل است تا زمینه اجرای طرح ویژه مراسم تاسوعا و عاشورا فراهم شود.

«نصیف جاسم الخطابی» استاندار کربلا گفت: تعطیلی همه ادارات غیر خدماتی به علت افزایش شمار زائران است تا نهادهای امنیتی و خدماتی بتوانند طرح‌های خود را به سهولت اجرا کنند.

در نجف «لوی الیاسری» استاندار آن بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام حسین(ع) تاکید کرد.

شهر نجف شاهد استقرار ۴۲ تیم و بیش از ۵۰ آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در جریان مراسم عاشوراء است.

دکتر «فاضل الربیعی» مدیر مرکز عملیات و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت عراق گفت: طرح بهداشتی ویژه عاشورا در کربلا معلی وارد فاز اجرایی شده است و شامل پوشش مسیرها از سوی گروه‌های امدادرسانی و تشکیل اتاق عملیات با هماهنگی وزارتخانه کشور و دفاع برای تسهیل ماموریت گروه‌های بهداشتی و تردد روان آمبولانس‌ها در صورت بروز حادثه ناگهانی است.

ببینید:

فیلم/ واکنش‌های ناب مردم به یک پرچم خاص!

«محمد جهاد جواد» مدیر بهداشت «الرصافه »بغداد هم به روزنامه الصباح گفت: گروه‌های پزشکی اقدام به آگاهی بخشی به موکب های حسینی درباره اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا و انجام معاینات زائران و سنجش درجه حرارت بدن آنها، می کنند.

شرکت حمل و نقل عمومی بیش از ۳۰۰ اتوبوس با گنجایش مختلف برای انتقال زائران در محور کربلا به بغداد و بالعکس و نیز محور کربلا به حله و بالعکس کرده‌اند.

از سوی دیگر «احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق گفت: شهرهای مقدس از قطع برق طبق جدول زمانبندی استثنا شده‌اند و اقدامات لازم برای برق موکب های حسینی تدارک دیده شده و روشنایی، مسیر زائران مورد توجه قرار گرفته است.

«قاسم المنصوری» سخنگوی هیئت موکب های حسینی در الدیوانیه گفت: هیئت در آمادگی کامل برای شروع فعالیت های عاشورایی به سر می‌برد و بر شرکت کنندگان در مراسم داشتن کارت واکسن را الزامی کرده است.

وی افزود: اقدامات لازم به منظور جلوگیری از ازدحام و فراهم شدن عبور و مرور روان به عمل آمده است.

«حسین الساعدی» مدیر اوقاف شیعی میسان هم گفت: دهها موکب حسینی به راه خواهد افتاد. ما از واقعه دردناک الهام می‌گیریم و از انقلاب امام حسین(ع) که برای اصلاح به پا خواست درس می گیریم. اقتداء به اهل بیت ضروری است.

«خالد المرشدی» مسئول اطلاع رسانی بهداشت استان بابل عراق هم از استقرار گروه‌های امداد رسانی در طول مسیر عبور زائران خبر داد.

از سوی دیگر دولت اقلیم کردستان عراق هم از تعطیلی ادارات در فردا پنجشنبه خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس