لاوروف

وزیر خارجه روسیه وضعیت افغانستان پس از خروج آمریکا و ناتو را در حالت «فروپاشی» توصیف کرده و گفت اشتباه اصلی غرب در افغانستان، تلاش برای تحمیل استانداردهای دموکراسی خاص خود بود.

به گزارش مشرق، در حالی که کشورهای غربی سعی در ایجاد هراس عمومی و تبلیغات منفی علیه گروه طالبان دارد اما «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید مسکو نشانه‌های مثبت و دلگرم‌کننده‌ای از طالبان می‌بیند.

لاوروف امروز (سه‌شنبه) وضعیت افغانستان پس از خروج آمریکا و ناتو را در حالت «فروپاشی» توصیف کرده و گفت: «اشتباه اصلی غرب در افغانستان، تلاش برای تحمیل استانداردهای دموکراسی خاص خود بود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه از دعوت طالبان برای آغاز گفت‌وگوی جامع در افغانستان حمایت می‌کند، توضیح داد: «زیرا راهی غیر از آن وجود ندارد. روسیه نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در کابل می‌بیند و طالبان در حال تأمین نظم و قانون است».

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری برای تشکیل‌شدن ساختارهای فراگیر انتقال قدرت در افغانستان، اظهار داشت: «طالبان آمادگی خود را برای تشکیل دولت با مشارکت نمایندگان دیگر نیروهای سیاسی تأیید کرده است».

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان نیز  آمریکا را مقصر تحولات اخیر افغانستان دانست و گفت سقوط دولت کابل به دست طالبان تصویری غم‌انگیز از پیامدهای حضور آمریکا در افغانستان است.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس