نگاهی به نقل و انتقالات استقلال/ آبی‌ها فقط ۸ بازیکن ثابت دارند!

نگاهی به وضعیت لیست بازیکنان فعلی باشگاه استقلال نشان می‌دهد که این تیم از خط دروازه تا نوک پیکان حمله خود دچار ابهامات شدید در خصوص ماندن یا رفتن بازیکنان فعلی و جذب بازیکنان جدید است.

سرویس ورزش مشرق _ بررسی وضعیت لیست بازیکنان استقلال در فصل جاری کاری است بس دشوار! در حال حاضر در هر ۴ خط زمین، وضعیت ادامه حضور بازیکنان فعلی یا جذب بازیکنان جدید مبهم و نامشخص است.

در درون دروازه، اختلاف شدید میان رشید مظاهری و مدیریت استقلال، شایعاتی از وجود بند فسخ در قرارداد سال دوم وی و پیشنهاد احتمالی باشگاه سپاهان، وضعیت ادامه حضور مظاهری در تیم استقلال را با ابهام جدی مواجه کرده است. همچنین قرارداد سید حسین حسینی نیز با تیم استقلال به پایان رسیده و هنوز خبر قطعی از ادامه همکاری یا جدایی وی منتشر نشده است. در صورتی که یکی از دو بازیکن فوق از استقلال جدا شوند، فرهاد مجیدی و کادر فنی‌اش قطعا به دنبال جایگزین مناسبی برای او خواهند رفت.

در بخش میانی خط دفاعی و با توجه به اینکه سیستم مورد علاقه فرهاد مجیدی، بازی با ۳ مدافع مرکزی است، تیم استقلال قطعا نیازمند خرید بازیکن جدید و البته تمدید قرارداد بازیکنان فعلی است. در حال حاضر عارف غلامی، محمد حسین مرادمند و محمد دانشگر تحت قرارداد باشگاه استقلال قرار دارد؛ اما قرارداد محمد دانشگر شامل بند فسخ در صورت عدم پرداخت مطالبات است و امکان جدایی این بازیکن که گفته می‌شود از سپاهان و پرسپولیس نیز پیشنهاد دارد وجود خواهد داشت.

عارف غلامی نیز دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شده و تا پایان نیم فصل نخست توانایی حضور در زمین را ندارد. قرارداد سیاوش یزدانی به اتمام رسیده و هنوز خبر دقیقی از تمدید قرارداد وی منتشر نشده است و محمد نادری نیز که علاوه بر سمت چپ توانایی بازی در دفاع میانی را نیز داشت از این باشگاه جدا شد و به سوپرلیگ ترکیه رفت.

با این وجود تنها ادامه حضور مرادمند در این تیم قطعی بوده و مدیران استقلال قطعا بایستی به فکر جذب ۱ یا ۲ مدافع میانی در فرصت پیش رو باشند. فرهاد مجیدی در این پست بازیکنانی نظیر آرمین سهرابیان، روزبه چشمی و رضا اسدی را مد نظر دارد، که سهرابیان قرارداد خود را با گل گهر سیرجان تمدید کرده و از وضعیت مذاکره با دو بازیکن دیگر اطلاعاتی در دست نیست.

آخرین وضعیت استقلال در نقل و انتقالات/ ترس هواداران از تکرار کابوس فصل‌های گذشته
تمدید قرارداد آرمین سهرابیان(گزینه مد نظر استقلال) با باشگاه گل گهر سیرجان

در سمت راست خط دفاعی ادامه حضور وریا غفوری قطعی بوده اما با توجه به اینکه فرهاد مجیدی در لیست بازیکنان مد نظر خود حداقل ۲ مدافع راست یعنی فرشاد محمدی مهر و صالح حردانی را قرار داده است مشخص نیست این باشگاه قصد ادامه همکاری با سید احمد موسوی را خواهد داشت یا خیر.

در سمت چپ خط دفاعی اما با جدایی میلیچ و نادری، استقلال تنها متین کریم‌زاده را در اختیار دارد و جذب یک مدافع چپ دیگر، که گفته می‌شود ابوالفصل جلالی مدافع تحت قرارداد باشگاه سایپا یا میثم تیموری بازیکن فصل گذشته تراکتور خواهد بود، اولویت اصلی کادر فنی استقلال است.

در خط میانی، قرارداد بازیکنانی نظیر مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان به پایان رسیده است و باید دید مدیران باشگاه استقلال با سیاست نقل و انتقالاتی جدید خود که شامل محدودیت‌های جدی مالی است موفق به تمدید نفرات مد نظر فرهاد مجیدی خواهند شد یا خیر. بازیکنانی نظیر بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری نیز تحت قرارداد باشگاه استقلال هستند.

در لیست فرهاد مجیدی برای خرید بازیکنان جدید در بخش میانی، اسامی بازیکنانی نظیر سعید صادقی و نوید عاشوری دیده می‌شود که عاشوری قرارداد خود را با گل گهر تمدید کرده اما سعید صادقی همچنان مشغول مذاکره با مدیران استقلال است.

آخرین وضعیت استقلال در نقل و انتقالات/ ترس هواداران از تکرار کابوس فصل‌های گذشته
تمدید قرارداد نوید عاشوری (گزینه مد نظر استقلال) با باشگاه گل گهر سیرجان

در خط حمله اما اوضاع فعلی تیم استقلال بحرانی به نظر می‌رسد؛ شیخ دیاباته مهاجم دو فصل اخیر این تیم که در فصل نخست عملکرد فوق العاده و همراهی با آقای گلی از خود به جا گذاشته بود اما در فصل اخیر به دلیل مصدومیت یا مشکلات مالی حضور کمی در مسابقات داشت نخستین جدا شده قطعی باشگاه استقلال بود.

ارسلان مطهری دیگر مهاجم تیم مجیدی نیز قراردادش با استقلال به پایان رسیده و در مسیر تمدید قرارداد نیز اختلاف جدی مالی همراه با شایعاتی از پیشنهاد یک تیم ترکیه‌ای به وی وجود دارد.

همچنین مهدی قایدی به عنوان ستاره و امید اصلی تیم استقلال در خط حمله با پیشنهاداتی از لیگ قطر و امارات مواجه شده است که البته خروج وی بایستی با رضایت مدیران باشگاه استقلال صورت گیرد زیرا وی ۱ سال دیگر نیز با این تیم قرارداد دارد.

در این میان موضع فرهاد مجیدی نیز در مورد جدایی احتمالی وی دچار تغییر شده است؛ چندی پیش و در کنفرانس خبری پیش از بازی با گل گهر سیرجان، مجیدی اعلام کرده بود که مانع از پیشرفت قایدی و ترانسفر احتمالی او نمی‌شود به شرطی که جایگزین مناسب برای وی خریداری شود، اما کمی بعد وی از مخالفت کامل خود با فروش قایدی و نیاز به حضور وی در مسابقات پیش رو به ویژه دیدار با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا سخن گفت.

به هر ترتیب این نکته حائز اهمیت است که در ۲ فصل اخیر حضور مهدی قایدی در ترکیب استقلال نقشی حیاتی داشته و یافتن جانشین مناسب با سبک بازی مشابه وی در میان بازیکنان داخلی کاری بسیار دشوار است؛ اما مشکلات مالی شدید باشگاه استقلال و بدهی میلیون دلاری به استراماچونی، میلیچ و دیاباته ممکن است در نهایت منجر به موافقت با فروش این بازیکن شود.

استقلال در حال حاضر در خط حمله بازیکنانی نظیر آرمان رمضانی و سبحان خاقانی را تحت قرارداد خود دارد و در لیست مورد نظر فرهاد مجیدی نیز نام بازیکنانی نظیر امین قاسمی نژاد و لوسیانو پریرا دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    3 1
    همین ترس هواداران باعث میشه قراردادهای بازیکنان استقلال چند ده میلیارد بشه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 2
    قایدی رو فقط تو بازی با هلال میخوایم بقیه تیما در حد غول آبی نیستند
    • یاشاسین اردبیل IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      آرمان رمضانی به تنهایی برای استقلال کافیه، امسال اقای گل میشه حتما خخخ
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    3 5
    مسولين اكثرا پرسپوليسي هستن ،استقلال رو تو اين مسير گذاشتن و دارن تماشا ميكنن تا كجا سقوط كنه.هدايتي پول ملت رو از بانك اختلاس ميكرد مياورد هزينه پرسپوليس ميكرد هيچ كس هم نيومد بگه از كجا اوردي و ....،ولي استقلال بودجه براي يارگيري نداره ،ضعيف شده و خوب راه سقوط رو ميره
  • AJAX+PERSPOLIS=CHAMPION IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    انشااله همشون از این تیم همیشه کیسه بکش جدا بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس