کد خبر 1259532
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
ابراز همدردی امیرعبدالهیان با حادثه دیدگان اروپایی ازسیل 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه با حضور در این کمیسیون، برنامه‌های خود برای تقویت جبهه مقاومت و دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مجید نصیرایی با اشاره به جلسه صبح (دوشنبه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان در مورد برنامه‌ها و رویکردهای جدید وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم مباحثی را مطرح کرد و اعضای کمیسیون فرهنگی هم نسبت به برنامه‌های وی، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 وی با اشاره به مباحث مطروحه در این جلسه، گفت: تقویت تبادلات و مراودات با همسایگان یکی از موضوعات اصلی بود که نمایندگان به آن پرداختند و در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه هم این موضوع به خوبی وجود دارد. ‌ متاسفانه در سال های اخیر به این مسئله در حوزه سیاست خارجی کمتر توجه شده است و ضرورت دارد که ارتباط با همسایگان در دولت جدید تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دیپلماسی اقتصادی در سال‌های اخیر آن طور که باید و شاید دنبال نشده است و لازم است که وزارت امور خارجه نسبت به این مسئله هم کاملا با تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشد و باید رویکرد اقتصادی در حوزه سیاست خارجی تقویت شود. خوشبختانه این مسئله هم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه مطرح و به آن توجه شده بود.

نصیرایی با اشاره به اینکه تقویت مناسبات فرهنگی و علمی با کشورهای اسلامی و همسایگان هم یکی از برنامه‌های اصلی امیرعبداللهیان است، گفت: تقویت جبهه مقاومت هم یکی از ضروریات در رویکرد سیاست خارجی ماست و حتماً باید وزارت خارجه به این مسئله مهم توجه کند که جزو برنامه‌های امیرعبداللهیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    انقلابی و کار بلد
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    فاصله امیر عبدالهیان و ظریف مانند فاصله عمق دریا تا آسمان است به نفع امیرعبدالهیان
  • جبارسینک IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    درووووووود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس