کد خبر 1259445
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب: با ورود رئیس دستگاه قضا به پرونده‌های کثیرالشاکی مشکل خیلی از افراد حل می‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حضور میدانی رؤسای قوا، انگیزه مسئولان را در جهت حل مشکلات مردم بالا می‌برد، روش و زیرمجموعه کار خود را به خوبی انجام دهند، گره از مشکلات مردم باز می‌شود.

به گزارش مشرق، سید «مصطفی هاشمی‌طبا»، ضمن اشاره به ورود رئیس قوه قضائیه به «اصلاح برخی رویه‌های غلط یا همراه با اشکال در ساختار عدلیه» و موضوع مهم «پرونده‌های کثیرالشاکی»، بیان کرد: سفرهای استانی و حضور میدانی رئیس قوه قضائیه و در مجموع رؤسای قوا برای آشنایی مشکلات مردم از نزدیک خوب است.

بیشتر بخوانید:

پارتی‌بازی و رشوه در دستگاه قضا هرگز قابل تحمل نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: حضور میدانی رؤسای قوا، انگیزه مسئولان را در جهت حل مشکلات مردم بالا می‌برد، روش و زیرمجموعه کار خود را به خوبی انجام دهند، گره از مشکلات مردم باز می‌شود.

وی تأکید کرد: توقع حل مشکلات را تنها از قوه قضائیه نباید داشت، زیرا برای حل مشکلات سیستم باید اصلاح شود.

هاشمی‌طبا اضافه کرد: اقدام رئیس دستگاه قضا بر لزوم رسیدگی بیشتر به پرونده‌های کثیرالشاکی، اقدام بسیار خوبی است، زیرا با صدور یک رأی خوب در این نوع پرونده‌ها، مشکل خیلی از افراد حل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان اظهار داشت: این اقدام رئیس دستگاه قضا به افرادی که با آن قوه جهت مشکلات مختلف ارتباط دارند، آرامش خاطر می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ۲۱ مرداد ماه در جریان سفر به استان البرز، در اقدامی بدیع برای شناسایی ملموس و دقیق مشکلات و زمینه‌هایی که به خلق پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها منجر می‌شود، جلسه مدیریتی و تخصصی ویژه برگزار کرد.

نشستی مدیریتی و تخصصی فوق‌الذکر با موضوع «تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و جلوگیری از تشکیل آن‌ها» در محل دادگستری کل استان البرز با مدیریت رئیس دستگاه قضا برگزار شد و در این نشست تخصصی، ابعاد، زوایا، مصادیق، مشکلات و معضلات «پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری خودرویی در هشتگرد» با حضور متهمین، شاکیان، وکلا، نماینده دادستان و قاضی پرونده، بررسی شد.

موضوع شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها از مشکلات دستگاه قضایی و بخشی از مردم در سال‌های اخیر بوده که خود این پرونده‌ها موجب کند شدن روند فعالیت نظام قضایی شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس