کد خبر 1258779
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
.

خبرهای ضدو نقیض حاکی از سقوط شهر مزارشریف بدست گروه طالبان است و گفته می شود که طالبان با گرفتن کنترل زندان تمام زندانیان خود را نیز آزاد کرده اند.

به گزارش مشرق، این منابع نوشته اند که شهر مزارشریف در اثر خیانت فرمانده لشکر ۲۰۹ شاهین سقوط کرده است و وی با همکاری با طالبان مناطق تحت کنترل ارتش تحت فرماندهی خود را به طالبان واگذار کرده است.

همچنین گزارش رسیده است که ژنرال عبدالرشیددوستم و عطامحمد نور به طرف مرز حیرتان به طرف ازبکستان عقب نشینی کرده اند.

اما صبغت الله احمد سخنگوی سابق وزارت خارجه افغانستان از افراد نزدیک به عطامحمد نور می باشد، سقوط شهر مزارشریف را رد کرده و گفته است که مردم بزودی خبری خوبی را خواهند شنید.

شبکه الجزیره قطراعلام کرد که درگیری های شدیدی در ورودی های مزار شریف درجریان است.

این شبکه افزود: نیروهای دولتی، پایگاه اصلی خود در شهر را تخلیه و به سوی فرودگاه عقب نشینی کرده اند.

الجزیره نیز دقایقی پیش به نقل از خبرگزاری رویترز  اعلام کرد که طالبان بر شهر مزار شریف مسلط شده است و  نیروهای دولتی به سمت مرزهای ازبکستان فرار کرده اند.

این در حالی است که یک شهروند افغان در مزارشریف گفت که وی در شهر حضور دارد و تاکنون از ورود طالبان در داخل شهر خبری نیست.

مزارشریف آخرین امید دولت و فرماندهان سابق جهادی بعنوان مرکز مقاومت در برابر طالبان مطرح بود و به همین دلیل عبدالرشید دوستم و عطامحمد نور نیز تمام توان خود را در این شهر متمرکز کرده بود.

پیشرفت سریع طالبان نه از اثر جنگ قوی و غیر قابل مهار افراد این گروه بوده بلکه براساس گفته های کارشناسان نظامی این پیشرفت ها از اثر خیانت در داخل ارتش و همکاری فرماندهان پشتون با طالبان و شورای امنیت مسیر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    فکر کنم فردا پس فردا بشنویم کابل هم سقوط کرد
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    پل ارتباطی بندر حیرتان با ازبکستان بخاطر خروج و هجمه فراوان خودروها . قفل کرده . ظاهرا عطا محمد نور و مارشال دوستم هم جز آنان باشند .
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    3 1
    روز آخر دو فرمانده جهادی سر و کله شان از خارج پیدا میشه . تا با توافق با غنی . خیزش مردمی شمال را بر عهده بگیرند . دیروز بود که دوستم و عطا رجز میخواندند و میگفتند تا پای جان میایستیم و مانند سابق اینها را میرانیم . عصر امروز . تشریف بردند ازبکستان .
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      غنی آنها را تنها گذاشت و هیچ پشتیبانی ازشان نکرد و تمام نیروها رو در کابل مستقر کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس