حضور شناورهای جمهوری آذربایجان در مسابقات نظامی انزلی

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از شرکت شناورها و خدمه نیروی دریایی این کشور درمسابقات بین‌المللی نظامی که قرار است در بندر انزلی برگزار شود، خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آذر تاج» ژنرال «ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تجهیزات خدمه شرکت کننده در این مسابقات بین‌المللی و همچنین میزان آمادگی کشتی‌ها و پرسنل نظامی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید:

شلیک نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در« نخجوان»

قرار است ۶۶ ملوان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با شناورهای گشتی «جی-۱۲۲» و «جی-۱۲۴» در مسابقه‌ای که از ۲۲ آگوست (یکشنبه ۳۱ مرداد) در  بندر انزلی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ابن شناورها  ساخت روسیه و  قایق گشتی ضد زیردریایی «کلاس اوسا» هستند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برای پرسنل نظامی این کشور که قرار است عازم بندر انزلی شوند، آرزوی موفقیت کرد.

مسابقات بین المللی نظامی «جام  دریا» در چند سال اخیر همه ساله با حضور چهار کشور حاشیه خزر (ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان  برگزار شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی نظامی است.

حضور شناورهای جمهوری آذربایجان در مسابقات نظامی انزلی

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  چندی قبل نیز  از انجام رزمایش دریایی در دریای خزر خبر داد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی،کشتی‌ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر بود.

این رزمایش دو مرحله‌ای همچنین به هدف ارتقا مهارت فرماندهان و در سازماندهی عملیات جنگی و مدیریت نیروها در نبرد طراحی شد در مرحله اول این رزمایش  کشتی‌ها و قایق‌ها مین‌های شناور دشمن فرضی را از بین برند. در مرحله دوم رزمایش انجام ماموریت‌های رزمی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و خرابکاری در بخش دریای خزر  درجمهوری آذربایجان در نظر گرفته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    18 26
    اين تركها رو بايد از خاكمون بندازيم بيرون نه اينكه باهاشون رزمايش برگزار كنيم...!
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      20 12
      چقدر دشمن داره این ترکها ،مگه تو خاک داری که ترکها رو بیرون بندازی
    • آیهان IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      11 10
      نژاد پرست بی هویت دیگه زمان نژاد پرستی با هیتلر رفت عقب مانده بی همه چیز
    • Faridon.gh4848 IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      4 6
      متاسفانه نژاد پرستی سبب گرایش به بیکانکان همچون به ترکیه واذربایجان هستند زمانی این ها جزی از ایران هستند
    • جهان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      6 10
      الان دقیقا بگو ترکها چه دشمنی دارن مردم آذربایجان اکثریت شون دوستدار تمدن و فرهنگ ایران هستن و اینکه دومین کشوری هستن که شیعیان اکثریت رو دا ن حالا چندتا سیاستمدارش علیه ایران حرف می زنن که جای تعجب نداره
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 12
      ۱۹:۴۷ خودش یک پانترک فتنه گر هست که برای فتنه گری و پانترک بازی این کامنت را نوشته هست بقیه پانترک ها هم بهش جو دادن لعنت بر پانترکیست
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      23 4
      بزرگ ترین اشتباه تورک ها این بود که شما منافق ها رو از بردگی عرب ها نجات دادن این خاک ها متعلق به شما نیست دولت صفویه دولت قاجاریه نادرشاه تورک بودن صاحب اصلی ایران ما هستیم شما هندو زاده ها برگردید کشور خودتان
  • پانترک آسمانی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    8 11
    یکی از سخت ترین شغل ها ایران پانترک بودن هست یعنی خودت پاره کنی برا تورچیه و جمهوری باکو بعدش اونا هیچی حسابت نکن
    • حمید IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 6
      به من که زیاد احترام گذاشتن.اگه تورو هیچی حساب میکنن حتما یه اشکالی داری.برو دکتر.
    • زنده باد ایران IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      4 7
      خطاب به ۱۱:۵۱ پانترک احمق به اندازه سر سوزن هم برات ارزش قائل نیست اقتضا کند با واکسن هم عوض می شوی مثل رهبران ایغور که امریکا فرمان حمایت از اونها رو به ترکیه برای اختلال در اقتصاد چین داده بود دید بدرد نمی خورند منفعت ندارن مثل اشغال انداختشون دور مغزتو بکار بنداز اگر مغز داری گول کانال های صهیونیستی پانترکی را نخور اگرم مزدور مواجب بگیر هستی اون قضیش به کل فرق می کند این طور افراد برای پول کار می کنند و قانع نخواهند شد
    • سرباز IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 6
      البته حساب مردم آران و برادر ترکیه با پانترک های اردوغان علی افی جداست
    • US ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      15 3
      پان فارس ها استاد جعل تاریخ هستند اران رو هم جدیدا جعل کردید زمان قاجار کشوری با نام ایران نبود
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 5
      ۱۳:۵۸ خطاب به پانترک صهیونیستی عردوغان کسی که در حال توهم و خیالات هست شما احمق های پانتورچ تروریست مزدور صهیون هستید که با هدایت عردوغان قصد فتنه انگیزی دارید اذربایجان ایرانی هستن و این شما تورچ های اردوغان و کشورتون هستید که جعلی هستید.
  • دماوند DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 6
    ناوشکن دماوند در شمال که با خرابکاری یکی از هم تبارهایی اینها که بعد انجام خیانتش به باکو فرار کرد با کمک ویروس اسرائیلی و سوزاندن سیستم برق کشتی از دست رفت اون یکی دیگه که کار ساخت بدنه اش تمام شده بود بعد 5 سال کجا است
  • Nima LU ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 6
    بعد از اون توهینشون به مرزهای ایران حالم از هرچی آذربایجانیه بهم میخوره اینا دشمن ما هستن مشکل ما اینه که دوستو دشمن خودمونو نشناختیم ( حالا هم که تازه میخان با اینا رزمایش بزارن چقدر ...)
  • میرا FR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    11 7
    جناب "بزرگ ترین اشتباه تورک" ادعای اب و خاک کسی میکنه که اصیل ترین قوم اش هنوز به شکل زندگی عشایری و خانه به دوشی بدون هیچ اب و خاکی مشغول ییلاق و قشلاق نباشند همین زندگی روستایی و شهری رو هم شما از ایرانیها یاد گرفتید حتی کلمه ترک یا تورک هم از شما ها نیست مربوط به اساطیر ایرانی ها است وگرنه همه ترک شناسان اجداد شما را توکیو یا توکی التایی نوشتند نه تورک تورانی
    • حمید IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      6 3
      خوابی؟!؟؟؟؟؟؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس