کد خبر 1258105
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
بویان

دو کشتی ناوگان دریای خزر روسیه عازم بندر انزلی (در شمال ایران) شده‌اند تا در رقابت‌های «جام دریایی» در چارچوب بازی‌های ارتش‌های جهان شرکت کنند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی ناحیه نظامی جنوبی روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که خدمه دو کشتی کوچک توپخانه‌دار "ماخاچکالا" و "آستاراخان" ناوگان دریای خزر فدراسیون روسیه، بعنوان نمایندگان این کشور به منظور شرکت در رقابت‌های «جام دریایی» در چارچوب بازی‌های بین المللی ارتش‌های جهان سال 2021، عازم بندر انزلی در شمال جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حضور شناورهای جمهوری آذربایجان در مسابقات نظامی انزلی

این دو کشتی نظامی روز گذشته پایگاه استقرار دائمی خود در سواحل دریای خزر در جمهوری داغستان روسیه را ترک کرده و عازم آب‌های ساحلی ایران شدند. کشتی ماخاچکالا نماینده اصلی ناوگان دریایی روسیه در این مسابقات خواهد بود و کشتی آستاراخان نیز بعنوان کشتی ذخیره در آن حضور دارد.

کشتی‌هایی از سایر کشورهای حاشیه دریای خزر نیز در این رقابت‌های دوستانه حضور دارند. ملوانان روسی باید در عرصه خدمات دریایی مختلف، از جمله شلیک توپ، خاموش کردن آتش سوزی‌های مستقیم، کنترل کشتی‌های آسیب دیده و عملیات جستجو و نجات با همقطاران خود رقابت کنند.

رقابت‌های «جام دریایی» از 25 آگوست الی 4 سپتامبر (3 تا 12 شهریور ماه) در پایگاه نظامی-دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس