مجلس نمایه

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه‌ریزی مجلس تقریباً تا آخر هفته ما حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها با حضور ۱۹ وزیر خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، سیدنظام الدین موسوی در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز لیست وزرای پیشنهادی دولت که روز چهارشنبه بعد از ظهر در نامه‌ای توسط آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محترم خطاب به ریاست محترم مجلس نوشته شده بود،اعلام وصول شد؛ این اقدام در راستای قانون اساسی است که وظیفه و مسئولیت اعلام وزرای پیشنهادی از جانب رئیس جمهور و رای اعتماد از جانب مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: بعد از اینکه اسامی وزرای پیشنهادی امروز توسط ریاست محترم مجلس اعلام وصول شد ما از بعد  جلسه علنی امروز مجلس و از ساعت ۱۰ صبح  وارد بحث و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی راه، ورزش و بهداشت در مجلس

این نماینده مجلس تاکید کرد: مطابق ماده ۲۰۲ آئین‌نامه داخلی مجلس بعد از اعلام وصول اسامی وزرای پیشنهادی به مدت یک هفته این اسامی و وزرای محترم پیشنهادی به کمیسیون‌ها خواهند آمد و در این کمیسیون‌ها بحث و تبادل نظر و اعلام برنامه صورت خواهد گرفت تا انشالله کمیسیون‌ها به یک جمع بندی برسند.

موسوی اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی که هئیت رئیسه مجلس شورای انجام داده از امروز تا روز سه‌شنبه انشالله همه ۱۹ وزیر پیشنهادی به صورت روزانه در حدود ۱۴ کمیسیون مجلس و دو کمیسیون ویژه حضور پیدا خواهند کرد.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس بیان داشت:  تقریباً تا آخر هفته ما حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها با حضور ۱۹ وزیر خواهیم داشت که البته وزرای محترم در سامانه‌ای که مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق وزرا تعبیه کرده، کارنامه و برنامه‌هایشان را بارگذاری کرده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه وزرای پیشنهادی علاوه بر حضور در کمیسیون‌های مجلس در فراکسیون‌های تخصصی نیز حضور خواهند یافت، گفت: مجلس فراکسیون‌های تخصصی متعددی دارد که وزرای پیشنهادی با توجه به حوزه کاری خود، برای تشریح برنامه و سوابقشان در جلسات این فراکسیون‌ها حضور می‌یابند.

موسوی اظهار داشت: از ابتدای هفته آینده به مدت ۴ روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد و نظر نهایی مجلس نسبت به هر یک از وزرا در همان زمان اعلام خواهد شد. براساس ماده ۲۰۲ آئین‌نامه داخلی مجلس بعد از بررسی رزومه و مشخصات وزرای پیشنهادی، کمیسیون‌های تخصصی دیدگاه و ارزیابی خود را نسبت به هر کدام از وزرای پیشنهادی در جلسات بررسی صلاحیت آن‌ها به مدت ۵ دقیقه برای نمایندگان و مردم تشریح خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مجلس علاوه بر بررسی کارنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی، باید برنامه کلان دولت را نیز بررسی کند که رئیس جمهور طی نامه معرفی وزرا، برنامه‌های کلان خود را نیز به مجلس ارائه کرد و امروز توسط رئیس مجلس اعلام وصول و در سامانه بارگذاری شد.

موسوی گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی طی هفته آینده در صحن علنی مجلس به صورت دو شیفت و در صورت لزوم به صورت سه شیفت بررسی خواهد شد تا طی ۴ روز بررسی این صلاحیت‌ها به اتمام برسد.

موسوی درخصوص حضور رئیس جمهور در جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی درمجلس نیز بیان داشت: حضور رئیس جمهور در این جلسات بنا به ضرورت و تشخیص خودشان انجام خواهد شد و می‌توانند برای هر کدام از وزرا که می‌خواهند در جلسات حضور یافته و ضمن دفاع از کلیات برنامه‌های دولت، از وزیر مربوط حمایت کند و در صورت عدم حضور رئیس جمهور، معاون اول وی می‌تواند در نشست رأی اعتماد شرکت کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون کدام یک از وزرای پیشنهادی برنامه‌ها و سوابق خود را در سامانه مجلس بارگذاری کرده است، اظهار داشت: همه وزرای پیشنهادی کارنامه و سوابق خود را در این سامانه بارگذاری کرده و در معرض دید نمایندگان قرار داده‌اند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یازدهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اعلام شده برخی از وزرای پیشنهادی از مسئولان دولت‌های قبلی هستند، آیا این موضوع در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: مجلس صلاحیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی وزرای پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و در این میان به مسائل سیاسی و جریانی افراد کاری نخواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس