کد خبر 1258263
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
گفت‌وگوی اشرف غنی با اردوغان

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از مواضع طیب اردوغان و نگرانی وی در مورد افزایش خشونت در افغانستان از سوی طالبان قدردانی کرد.

به گزارش مشرق از آریانا نیوز، اشرف غنی در این تماس تلفنی در مورد خسارات جانی و مالی ناشی از آتش سوزی در شهرهای آنتالیا و آدانای ترکیه ابراز همدردی کرد.

وی همچنین از مواضع ترکیه و نگرانی این کشور در ارتباط با افزایش خشونت ها در افغانستان از سوی گروه طالبان، ابراز قدردانی کرد و نقش ترکیه را به عنوان یک کشور اسلامی در منطقه در فراهم آوردن صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، با اهمیت خواند.

اردوغان نیز ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها از سوی گروه طالبان در افغانستان گفت که حکومت و مردم ترکیه در کنار مردم افغانستان ایستاده اند و خشونت ها در این کشور باید قطع گردد تا یک راه حل سیاسی برای تامین صلح پایدار و عادلانه بوجود آید.

وی افزود،  وضعیت افغانستان را رصد می کند و برای قطع خشونت و ایجاد صلح عادلانه و پایدار در افغانستان تلاش خواهد کرد.

رؤسای جمهور افغانستان و ترکیه همچنین در مورد گسترش روابط و همکاری ها در عرصه های مختلف میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    5 8
    اشرف جون همون جوری با رجب جون باش تا دولت صبحت بدمد. ببین رو دیوار چه اعجوبه ای داره امضا می کنه.
  • تیمور IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    5 8
    الدوغان از شمال اب بردش وازجنوب سوخته شده.غنی خودشو دیگه گم کرده، باید فرا کنه،امروزلوگر زادگاهش هم تصرف شد.دیگه فریاد نمیزنه.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    7 7
    حمایت اردوغان از حب معاویه نیست بلکه از بغض علیست.میحواد نفوذ ایران در کشورهای فارسی زبان کم بشه.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 0
      ما از خدا مون هست نفوذ هرچی افغانی جماعته از کف کوچه و خیابون تک تک شهرهای ایران کم بشه،عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...هرچی باشه اینا با هم پسرعمو هستن نوادگان چنگیز خان...
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      قابل توجه افاغنه محترم مهاجر اعم از قانونی و غیر قانونی که در ایران به سر میبرند لطفا غیرت به خرج بدید این مهمونی بیش از ۴۰ ساله رو ترک بفرمایید تشریف ببرید شهر و دیاری که ازش امدید،یه روز نشه برید ببینید آنتالیا اومده کابل! یعنی انقده راحته براتون خونه زندگی رو دادن به اجنبی؟این جمعیتی که اینجا برا ما دارید رشد و نمو میدید ببرید افغانستان درست کنید چون پسرعموهاتونم اتفاقا دست به تولید مثل بی حسابشون حرف نداره...یه روز نشه همه تو افغانستان مجبور بشید بگید زنده باد آتاتورک!
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    6 5
    مرگ بر منافق
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    6 9
    وقتی آمریکا نتوانست برایت کاری بکند . خردوغان می تواند ؟!
    • ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 3
      این نقشه خود غرب و امریکا برا ایرانه خواب دیدی خیر باشه
  • پورِ ایران AT ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 1
    تورکیه به رهبری عردوغان»سالهاست که نفوذ خزنده ای را در افغانستان آغاز کرده است،یک نمونه کوچک آن بدست گرفتن کنترل فرودگاه بین المللی کابل است،/مدارس زنجیره ای تورکیه و تبلیغ فرهنگ تورکی و سرمایه گذاری روی اقلیت های تورکمن افغانستان،تنها بخشی از پروژه ی نفوذ دولت تورکیه است...،که اهداف آن برای میهن پرستان ایران زمین کاملا روشن است،و باید هشداری باشد برای پارسی زبانان جهان.
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      1 0
      به ما چه؟جور اینم ما باید بکشیم؟افغانی که اینجا مونده دلش نمیخواد تشریف ببره کلاهشو بذاره بالاتر،غیرت نداره بره ببینه تو خاکش چه خبره؟هوار شده سر ما زبونش چهل متره،بره سر خونه زندگیش ببینه کی اومده چیکار کرده...تاوان هرچی بدبختی اینا دارن انگار به عهده ماست،چه عردوغان چه امریکا چه هر یابوی دیگه ،اینا بفهمن درک کنن حالیشون بشه چی داره میشه تو افغانستان که ازش فرار کردن،ما هم که همینو داریم میگیم،ول کردی برا ما شاخ و شونه میکشی اومدن دارن به جات رنگ و لعاب میدن به افغانستان،غیرت هم خوب چیزیه ولله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس