کد خبر 1251921
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
تماس

در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه استرالیا و افغانستان دو طرف توافق کردند که در خصوص پیگیری جرایم جنگی نیروهای کانبرا در افغانستان همکاری کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری افق، وزیر امور خارجه استرالیا در جریان گفتگوی تلفنی با حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان از ادامه خشونت و کشتار غیرنظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: در این گفتگوی تلفنی، دو طرف در مورد وضعیت جاری افغانستان، روابط دیپلماتیک، ادامه کمک‌های بشردوستانه و چشم انداز صلح در افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه افغانستان، وزیر خارجه استرالیا در این گفتکوی تلفنی گفت که کشورش حامی صلح عادلانه و دائمی در افغانستان بوده و بر اهمیت مذاکرات صلح در این کشور تأکید می‌کند.

«ماریس پین» همچنین از طالبان خواست تا برای رسیدن به صلح به تعهدات خود پایبند بمانند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: دو طرف توافق کردند تا در خصوص اقدامات عملی از جمله احیای حضور دایمی دیپلماتیک در کابل، پیگیری قضایا و جرایم جنگی تعدادی از نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان، تجدید توافقنامه مشارکت دوجانبه و همچنین امضای تفاهمنامه کمک های توسعه ایی برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ میلادی با یکدیگر همکاری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    به همین خیال باشید، کدوم پیگیری؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس