هیل: خودداری ترامپ از تشویق هوادارانش به زدن واکسن کرونا - کراپ‌شده

یک روزنامه نزدیک به کنگره آمریکا نوشت، رئیس جمهور سابق آمریکا از بیم کاهش محبوبیتش در میان جمهوری‌خواهان از ترویج دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «هیل» در گزارشی نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بنا به دلایلی از ترویج دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کند.

هیل نوشت، با اینکه شخص ترامپ و خانواده او واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در مجامع عمومی از تزریق آن حمایت کرده‌اند، بسیاری از ناظران معتقدند رئیس جمهور سابق آمریکا می‌توانست فعالیت بیشتری در این راستا انجام دهد.

در این گزارش آمده است، اکثر شهرهای آمریکا که کمترین میزان دریافت واکسن کرونا را دریافت‌ کرده‌اند، در ایالت‌هایی واقع شده‌اند که به ترامپ رأی داده‌اند و تشویق آن‌ها از سوی سران حزب جمهوری‌خواه می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

هیل می‌افزاید، با این حالل افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند او بیشتر نگران آمار مربوط به هوادارانش در نظرسنجی‌ها است و «نمی‌خواهد فشار زیادی درخصوص این موضوع وارد کند و پایگاه خود را از دست بدهد».

نظرسنجی دانشگاه «مانموث» اواخر ماه گذشته میلادی نشان داد بسیاری از جمهوری‌خواهان همچنان به طور قاطع مخالف دریافت واکسن کرونا هستند و در این زمینه تردید یا تعللی ندارند.

در گزارش هیل آمده است، ترامپ همچنین باور دارد مردم به این دلیل نمی‌خواهد واکسن کرونا دریافت کنند که انجام آن را کمکی به دستور کار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای واکسینه کردن هفتاد درصد آمریکایی‌ها می‌دانند.

هیل نوشت، علاوه بر این، برخی طرفداران ترامپ به این دلیل مخالف دریافت واکسن هستند که به دولت اعتماد ندارند و باور دارند کسی که انتخابات را دزدیده است، ممکن است درباره واکسن کرونا نیز اطلاعات غلط منتشر کند.

با این حال «تاکر کارلسون» مجری شبکه «فاکس نیوز» می‌گوید «احتمالاً واکسن‌ها اثربخشی ندارند» و بر این مسأله تأکید دارد که تزریق واکسن کرونا موجب مرگ ده‌ها نفر شده است.

از سوی دیگر، برخی متحدان نزدیک ترامپ از جمله «سارا سندرز» سخنگوی پیشین کاخ سفید و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و برخی مجریان فاکس نیوز از جمله «شان هنیتی» بارها از مزایای دریافت واکسن کرونا صحبت کرده‌اند.

هیل به نقل از روزنامه «دیلی بیست» نوشت، در پس پرده، این دسته از متحدان ترامپ به او توصیه می‌کنند بیانیه درخوری را در حمایت از دریافت واکسن کرونا منتشر کند.

ترامپ اخیراً در بیانیه‌ای گفته است: «جو بایدن مدام از این حرف می‌زند که کار توزیع واکسن‌های  را که از طریق عملیات "وارپ اسپید" یا ساده‌تر بگویم توسط دولت ترامپ صورت گرفته را چقدر خوب انجام می‌دهد. او اصلاً کارش را خوب انجام نمی‌دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس