آمریکا

صدها نفر از راست‌گرایان مخالف واکسن کرونا در برابر شهرداری لس آنجلس تجمع کرده و با گروه چپ‌گرای آنتیفا درگیر شدند.

 به گزارش مشرق، گروهی از مخالفان واکسن کرونا که روز شنبه در برابر شهرداری لس آنجلس تجمع برگزار کرده بودند، با گروه چپ‌گرای «آنتیفا» (ضد فاشیسم) درگیر شدند.

به نوشته روزنامه «لس‌ آنجلس تایمز»، چند صد شهروند این شهر با در دست گرفتن پرچم آمریکا و پلاکاردهای «آزادی پزشکی» در برابر شهرداری تجمع کرده و قصد داشتند از این محل راهپیمایی خود را شروع کنند.

با این حال شماری از موافقان واکسن کرونا و اعضای گروه آنتیفا که پیشتر نیز چند بار با طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا درگیر شده بودند نیز در محل حاضر شده و کار دو گروه به زد و خورد کشید.

زد و خورد بین گروه‌های مخالف و موافق واکسن کرونا در آمریکا +عکس

ساعت دو و نیم بعد از ظهر درگیری میان دو گروه بالا گرفتن و مخالفان و موافقان واکسن با پرتاب اشیاء و مشت و لگد به سمت یکدیگر حمله‌ور شدند که در نتیجه آن یکی از مخالفان واکسن کرونا با ضربه چاقو مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

در نهایت، این درگیری با مداخله پلیس خاتمه یافت. «استیسی اسپل» سخنگوی پلیس لس آنجلس گفت: «ما در صحنه حضور داریم تا بعد از نزاعی که بین آنتیفا و افرادی که در ابتدا تجمع یافته بودند رخ داد، بتوانیم نظم را حفظ کنیم. مطلع شدیم که یک مرد چاقو خورده است. هیچ بازداشتی صورت نگرفته اما تحقیقات ادامه دارد».

زد و خورد بین گروه‌های مخالف و موافق واکسن کرونا در آمریکا +عکس

رئیس شورای شهر لس آنجلس در پیامی توئیتری علیه این گروه‌های راست‌گرا نوشت: «این‌ها میهن‌پرست نیستند. نزدن ماسک و مخالف واکسن بودن میهن پرستی نیست، حماقت است. باید بتوانیم بدون دست زدن به خشونت عقاید متفاوتی داشته باشیم».

هفته گذشته شورای شهر لس آنجلس به پیش‌نویس لایحه‌ای رأی داد که شهروندان را ملزم می‌کند برای رفتن به رستوران‌ها، بارها، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌ها و سینماها دستکم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشند.

شهرهای مختلف آمریکا پیش از این نیز صحنه درگیری و تقابل گروه آنتیفا و گروه‌های راست‌گرای هوادار ترامپ بوده است. یکی از شدیدترین این درگیری‌ها پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط مأموران پلیس شهر مینیاپولیس رخ داد.

روز جمعه پایگاه خبری «هیل» در گزارشی نوشت، اکثر شهرهای آمریکا که کمترین میزان دریافت واکسن کرونا را دریافت‌ کرده‌اند، در ایالت‌هایی واقع شده‌اند که به ترامپ رأی داده‌اند و تشویق آن‌ها از سوی سران حزب جمهوری‌خواه می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

هیل می‌افزاید، با این حالل افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند او بیشتر نگران آمار مربوط به هوادارانش در نظرسنجی‌ها است و «نمی‌خواهد فشار زیادی درخصوص این موضوع وارد کند و پایگاه خود را از دست بدهد».

نظرسنجی دانشگاه «مانموث» اواخر ماه گذشته میلادی نشان داد بسیاری از جمهوری‌خواهان همچنان به طور قاطع مخالف دریافت واکسن کرونا هستند و در این زمینه تردید یا تعللی ندارند.

زد و خورد بین گروه‌های مخالف و موافق واکسن کرونا در آمریکا +عکس

در گزارش هیل آمده است، ترامپ همچنین باور دارد مردم به این دلیل نمی‌خواهد واکسن کرونا دریافت کنند که انجام آن را کمکی به دستور کار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای واکسینه کردن هفتاد درصد آمریکایی‌ها می‌دانند.

هیل نوشت، علاوه بر این، برخی طرفداران ترامپ به این دلیل مخالف دریافت واکسن هستند که به دولت اعتماد ندارند و باور دارند کسی که انتخابات را دزدیده است، ممکن است درباره واکسن کرونا نیز اطلاعات غلط منتشر کند.

ترامپ اخیراً در بیانیه‌ای گفته است: «جو بایدن مدام از این حرف می‌زند که کار توزیع واکسن‌های  را که از طریق عملیات "وارپ اسپید" یا ساده‌تر بگویم توسط دولت ترامپ صورت گرفته را چقدر خوب انجام می‌دهد. او اصلاً کارش را خوب انجام نمی‌دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    بسیاری از مردم آمریکا از توطئه بیل گیتس و جهانی سازان آگاه شده اند و می دانند هدف شومی پشت وکسن سازی و القای بیماری کرونا است. اما ایرانی ها از شدت شیفتگی به غرب هر چه دولت آمریکا بگوید را باور می کنند.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    مردم که جان خود را دوست دارند و اگر واکسن برایشان مفید فایده بود حتما می زدند چرا این همه زد و خورد حتماً اتفاقی افتاده که کل دنیا با این واکسن مخالف هستند. آن وقت وزیر احمق ما خوشحال است که در واکسیناسیون در جهان در حال اول شدن هستیم خاک بر سرت که مردم را به کشتن می دهی. گرانی اقصتاد بی کاری هم چیز را تحمل کردیم جانمان را هم به اجبار می گیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس