فائوچی: آمریکا در مخمصه شیوع کرونای دلتا گیر افتاده است - کراپ‌شده

رئیس سازمان آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا از گرفتاری‌های این کشورهمزمان با افزایش شیوع کرونای دلتا در ایالات متحده خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد بخش بهداشتی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفت، ایالات متحده در مخمصه‌ای افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» دکتر «آنتونی فائوچی»  رئیس سازمان آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا گفت: «ما در مسیر اشتباه حرکت می‌کنیم.»

فائوچی همچنین از عدم رعایت ماسک زدن از سوی شهروندان آمریکا گله مند شد. طبق تازه ترین آمار، تقریباً ۱۶۳ میلیون نفر، یا ۴۹٪ از جمعیت واجد شرایط ایالات متحده واکسینه شده‌اند.

در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در مورد افزایش مبتلایان به کرونای دلتا اظهار نگرانی کرده بود.

والنسکی گفت: «داده‌های اولیه چندین ایالت نشان می‌دهد که ۹۹.۵ درصد مرگ‌ومیرهای اخیر در اثر ویروس کرونا مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند و می‌توان از طریق واکسن از مرگ‌ومیر مبتلایان جلوگیری کرد. شمار مبتلایان به کرونا  نیز در آمریکا نسبت به هفته گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.»

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز به تازگی در گزارشی به بررسی روند واکسیناسیون در آمریکا پرداخت و در گزارشی  نوشت تاکنون کمتر از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون شده‌اند.

در نظرسنجی که اواخر ماه ژوئن توسط شبکه خبری  «پی‌بی‌اس» انجام شده بود، ۸۸ درصد از کسانی که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا رای داده بودند گفته‌اند که واکسن زده‌اند. در نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌اس» نیز که در جولای انجام شده بود، ۸۴ درصد از طرفداران بایدن گفته بودند که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در نظرسنجی ماه ژوئن «فاکس نیوز»، ۸۱ درصد از طرفداران بایدن اعلام کرده بودند که واکسن کرونا زده‌اند.

جدید ترین آمار تا این لحظه (سوم مرداد ۱۴۰۰) نشان می‌دهد که ایالات متحده با ۶۲۶ هزار و ۷۱۳ مورد مرگ ، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است و پس از آن برزیل با ۵۴۹ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ، هند با ۴۲۰ هزار و ۵۸۵ مورد پس از آن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رشید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    نه این که ما گرفتار نشدیم.لااقل اونا میدونن که گرفتارن ما چی فقط داریم شعار میدیم و کتمان میکنیم نه واکسنی نه رعایتی فقط شاهد تحرک مافیای دارو هستیم برای تلکه کردن ملت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس