کد خبر 1258131
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
بحران میزبانی ۶ کشور آسیایی در مرحله مقدماتی جام جهانی/ استرالیا، چین و عمان هم در زمین بی‎طرف به میدان می‎روند؟

کمتر از سه هفته به آغاز مرحله نهایی دور انتخابی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا باقی مانده است و همچنان کشورهای آسیای بیشتری با مشکل میزبانی از مسابقات این مرحله مواجه می‎شوند.

به گزارش مشرق، در حالی که پیش از این به نظر می‌رسید تنها عراق و سوریه امکان میزبانی از مسابقات این مرحله را نخواهند داشت به نظر می‎رسد حداقل شش کشور آسیایی در دو گروه مرحله مقدماتی با مشکل جدی در این حوزه مواجه خواهند بود.

با توجه به شرایط امنیتی سوریه تیم ملی این کشور در شهر امان پایتخت اردن برابر حریفانش قرار می‎گیرد. تیم ملی عراق هم بر اساس تصمیم قبلی فیفا به دلیل مشکلات امنیتی باید مسابقات خانگی خود را در زمین بی‌طرف برگزار کند و هنوز مجوز برگزاری بازی‎ها در ورزشگاه‌های عراق صادر نشده است.

در همین حال شیوع دوباره کرونا در جهان محدودیت‌های بین‎المللی را افزایش داده و برخی از کشورها در هیچ شرایطی حاضر به میزبانی از تیم‌های ملی دیگر نخواهند بود. بر این اساس قرنطینه دوباره کشور استرالیا موجب شده است تیم ملی این کشور هم شانس میزبانی در بازی‎های خانگی مرحله مقدماتی را از دست بدهد.

جیمز جانسون مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا در این خصوص اظهار داشت: متأسفانه شانس میزبانی از بازی‌های خانگی را از دست دادیم و بازی اول ما مقابل چین خارج از استرالیا برگزار خواهد شد. مقامات محلی هیچ‌گونه استثنایی درباره سفر تیم‌های ملی خارجی به کشور را قبول نخواهند کرد و بر این باور هستند که سلامتی ساکنان و شهروندان استرالیا نسبت به هر تورنمنت و مسابقه‌ای اولویت دارد.

بر این اساس بازی‌های خانگی تیم ملی استرالیا در زمین بی‎طرف برگزار خواهد شد که احتمالاً یکی از کشورهای امارات، قطر و یا تایلند انتخاب خواهند شد.

وضعیت چین هم بهتر از استرالیا نیست و قوانین سخت‎گیرانه در این کشور از سر گرفته شده است به طوری که هر فرد یا گروه خارجی باید در بدو ورود 21 روز قرنطینه شوند. درباره تیم ملی چین هم گفته می‌شود بازی‌های این تیم یا در زمین بی‌طرف و یا در شانگهای برگزار خواهند شد که از نظر شیوع کرونا در وضعیت بهتری نسبت به سایر مناطق و شهرها قرار دارد و البته ورود و خروج به این شهر با سخت‌گیری کمتری انجام می‎شود.

وضعیت عمان هم مشابه این دو کشور است. قوانین سخت‌گیرانه دولت عمان ورود تیم‌ها و به طور کلی اتباع خارجی را با مشکل جدی مواجه می‌سازد هرچند فدراسیون فوتبال عمان در تلاش است با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته و بهبود شرایط کرونا در این کشور همچنین اهمیت مسابقات مقدماتی با تدابیر ویژه‌ای امکان سفر تیم‌های ملی سایر کشورهای آسیایی به مسقط فراهم شود و شاگردان برانکو بتوانند بازی‌های خانگی خودشان را در همین کشور برگزار کنند.

در گروه نخست بازی‌ها علاوه بر سوریه و عراق مشکل میزبانی لبنان هم هنوز حل نشده است. لبنان قرار است در ورزشگاه شهر صیدا میزبان مسابقات خانگی خودش باشد، اما هنوز مشکل آماده‌سازی و تجهیز این ورزشگاه حل نشده است. بر همین اساس بازی رفت تیم‌های ملی لبنان و کره جنوبی که قرار بود در صیدا برگزار شود با موافقت کره‌ای‌ها در سئول انجام خواهد شد و دیدار برگشت دو تیم به میزبانی لبنان انجام می‎شود. بر این اساس لبنانی‌ها اولین بازی خانگی خود را 20 آبان در صیدا مقابل تیم ملی ایران برگزار می‌کنند و فرصت کافی برای تجهیز و بازسازی این ورزشگاه فراهم خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس