علی القاصی مهر

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران با بیان اینکه درخواست آزادی مشروط برای بعضی از زندانیان امنیتی صادر شد گفت: برخی زندانی امنیتی زن به مرخصی رفتند همچنین ۲۵ زندانی به کمیسیون عفو استان تهران معرفی شد

به گزارش مشرق، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب استان تهران با اشاره به بازدید خود از زندان زنان، گفت: در راستای دستور موکد ریاست قوه قضاییه مبنی بر بررسی وضعیت زندانیان، مقرر شد در بررسی وضعیت زندانیان تسریع به عمل آید.

بیشتر بخوانید:

کیفرخواست پرونده مداخلات ارزی ۳۰ میلیارد دلاری و ۶۰ تن طلا به دادگاه صادر شد
 

وی ادامه داد: به همین جهت به همراه ۵۰ نفر از قضات در محل زندان زنان تهران حضور پیدا کردیم، همچنین تعدادی از دادستان‌های شهرستان‌ها، قضات اجرای احکام و معاونان دادسرای تهران نیز حضور داشتند تا کارها مستقیما توسط آن‌ها پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران تاکید کرد: هدف ما از حضور در زندان به تنهایی سرکشی و بازدید نیست بلکه بررسی دقیق وضعیت فرد زندانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

القاصی مهر با بیان اینکه ملاقات با ۸۴۵ زندانی در زندان زنان صورت گرفت، افزود: بررسی وضعیت حدود ۴۰ نفر از زندانیان نیز توسط بنده صورت گرفت و تاکید شد تا صحبت‌های همه شنیده شود و درخواست‌هایشان مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: هدف ما این است که اولا وضعیت زندانی از نظر قضات و دادستان‌های ما روشن شود و اینکه آیا اداره فرد در زندان بر اساس قوانین و مقررات لازم است یا خیر تا اگر لازم است برای ما روشن شود و اگر هم لازم نیست به هر طریق ممکن و استفاده از ظرفیت‌های قانونی زمینه خروج فرد را از زندان فراهم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران گفت: همچنین بازدیدی با محکومان امنیتی زندان نیز صورت گرفت و بدون استثنا با همه زندانیان امنیتی ملاقات کردم که در ارتباط با درخواست‌های این زندانیان دستورات خوبی نیز صادر شد.

القاصی مهر بیان داشت: برای بعضی از زندانیان امنیتی درخواست آزادی مشروط صادر کردیم، تعدادی نیز مشمول مرخصی دستور ریاست قوه قضاییه شدند که امروز به مرخصی اعزام می‌شوند، در یک الی دو مورد نیز درخواست شد تا از پابند الکترونیک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ملاقات امروز با زندانیان، تعداد ۱۵۸ نفر به استناد بخشنامه ریاست قوه قضاییه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم مشمول مرخصی شدند، تصریح کرد: تعداد مرخصی‌های متصل به آزادی در راستای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نیز ۱۲ مورد بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران با بیان اینکه تعداد ۱۴۵ مورد پیشنهاد آزادی مشروط در دستور بررسی قرار گرفت، افزود: برای تعداد ۷۵ مورد استفاده از تسهیلات ارفاقی و نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی در نظر گرفته شد و ۲۵ مورد نیز معرفی به کمیسیون عفو استان جهت بررسی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۵۰ مورد از درخواست‌های اخذ شده از زندانیان، مقرر شد در کمیته ویژه‌ای که در دادستانی تهران منعقد می‌گردد مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم نسبت به بررسی و مساعدت لازم به آن‌ها صورت پذیرد.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه نگاهمان نسبت به زندانیان زن، متفاوت‌تر از نگاهمان به مردان است، گفت: اعتقاد داریم زنان ممکن است تحت شرایط خاصی مرتکب جرم شده باشند و انتظار داریم که نسبت به زنان، یک رافت اسلامی بیشتری لحاظ شود برخی از آن‌ها نیز ممکن است متاهل باشند و فرزند داشته باشند لذا با ماندن آن‌ها در زندان ممکن است کانون خانواده دچار آسیب شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود زمینه بازگشت این زنان به خانواده هایشان فراهم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه نسبت به مسئله بازداشت و زندانی کردن افراد حساسیت دارند و تاکید کرده‌اند تا جایی که امکان دارد فرد بازداشت نشود مگر اینکه ملزم به حکم قانون ناچار به بازداشت فرد باشیم.

وی با اشاره به بازدید خود در هفته گذشته از زندان تهران بزرگ، گفت: بیشترین آمار تعداد زندانیان در تهران بزرگ است و در این بازدید نیز ۱۲۵ نفر قضات ما حضور داشتند و تمام بندها را بازدید کردند.

القاصی مهر افزود: در بازدید هفته گذشته به ۱۶۲ نفر از زندانیان مرخصی متصل به آزادی دادیم همچنین به ۵۷۰ نفر مرخصی اعطا شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران بیان داشت: با توجه به تعداد زیاد زندانیان در تهران بزرگ دستور داده شد کمیته بررسی ویژه در دادستانی تهران تشکیل شود و درخواست‌های اخذ شده از زندانیان را بررسی کنند تا اگر بازداشت فردی طولانی شده باشد یا همچنان تحت قرار بونده و تعیین تکلیف نشده است لیست این افراد را تهیه خواهیم کرد تا گزارش نهایی نیز خدمت ریاست قوه قضاییه ارسال کنیم.

القاصی مهر در مورد وضعیت زندانیان امنیتی گفت: ما حسب دستور ریاست قوه قضاییه، پیشنهاد آزادی مشروط تعدادی از این زندانیان را دادیم همچنین در تعدادی از کسانی که شرایط آزادی مشروط را دارا نبودند، اما استحقاق عفو داشتند لیست اسامی آن‌ها نیز تهیه شد و خدمت ریاست قوه قضاییه ارسال شد و امیدواریم که مشمول رافت اسلامی قرار گیرند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمدایوب IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 1
    لطفا شعبه ای برای شکایت مردم از روحانی ودولتیان خصوصا جهانگیری. زنگنه ظریف آخوندی نوبخت نهاوندیان. همتی واعظی وربیعی وابتکار وووو. اختصاص دهید وممنوع الخروجشان کنید.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    امید وارم کار را انقدر رها و شل نکنید ،تا یک روز مجبور نشوید با خودرو از روی همین ها رد شوید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس