کد خبر 1335318
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
القاصی‌مهر: میز مسئولیت، متعلق به شهداست و ما امانت‌دار آنان هستیم

رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار با خانواده معظم شهیدان اسدالله و رحمت‌الله بهرامی با بیان اینکه بی‌شک در قبال خون شهدا مسئول هستیم.

به گزارش مشرق، طبق اعلام ارتباطات و رسانه دادگستری کل استان تهران، در آستانه سومین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی که به عنوان انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت، نامگذاری شده است و در راستای تکریم خانواده معظم شهدا و پاسداشت ایثارگری‌ها و جان‌فشانی شهدای معظم، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران با همراهی جمعی از مدیران و مسئولان دادگستری و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ضمن حضور در منزل خانواده معظم شهیدان «اسدالله بهرامی» و «رحمت‌الله بهرامی» به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

القاصی‌مهر در دیدار با خانواده معظم این دو شهید ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: خدا را شاکریم که این توفیق را حاصل نمود که در این روز گرامی و در دهه مبارک فجر به خدمت خانواده معظم شهیدان «اسدالله بهرامی» و «رحمت‌الله بهرامی» برسیم تا هم از حضور در جوار خانواده معظم این شهیدان بهره‌مند شویم و هم پدر و مادر گران‌قدر این شهدای عزیز را زیارت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران ایام‌الله دهه مبارک فجر را یادآور روزهای ورود غرورآفرین حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به میهن اسلامی و متعاقب آن از بین رفتن ظلم و ستم در این کشور و احیاء آبادانی، عدل و داد در این مرز و بوم دانست و عنوان کرد: امام عظیم‌الشان ما انقلاب را انفجار نور می‌دانستند؛ به این معنا که با شروع این نهضت و حاکمیت، ظلم، طاغوت و ستم‌گری از این مرز و بوم ریشه‌کن شد و در مقابل آن، انسان‌های مخلص و خداجو با احیاء دین و با جاری ساختن شریعت اسلام در این کشور زمام امور را به دست گرفتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین واقعه تاریخ قرن و متفاوت از همه انقلاب‌ها در تاریخ و اعصار گذشته بوده‌است، گفت: در این نهضت و انقلاب حضرت امام (ره) تمام وجود خود را وقف دین و مردم کرد و برای خود هیچ جایگاه و مرتبه‌ای قائل نبود و همه چیز را در دین و مذهب می‌دید و در عین حال مردم را صاحب و مالک همه چیز می‌دانست.

القاصی‌مهر با بیان اینکه امام خمینی (ره) ملت ایران و دین اسلام را مجددا احیاء کرد، گفت: برای احیاء دین اسلام، مخلص‌ترین جوانان و بهترین انسان‌های روی زمین را تقدیم کرده‌ایم؛ کسانی که صرفا با ایمان و اعتماد راسخ به امام (ره) و پیروی محض از ایشان و با ایمان قوی به خداوند متعال جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم کردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه تاکید کرد: آزادی و نعماتی که مردم ما امروز از آن‌ها برخوردار هستند، حاصل جان‌فشانی‌ها و خون‌بهای جوانانی است که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و اعتنایی به دنیا پای در عرصه جهاد گذاشتند و به لقاءالله پیوستند.

وی ادامه داد: در این عرصه، مسئولیت ما بسیار سنگین است؛ چرا که ما به عنوان مسئول امانت‌دار خون شهدا هستیم و امروز باید پاسخگوی تمامی مشکلات و معضلاتی که در جامعه وجود دارد، باشیم و بی‌شک در روز جزا باید در مقابل خدای متعال و شهدا پاسخگو باشیم.

القاصی‌مهر تصریح کرد: اگر امروز در مسیر زندگی انحرافی وجود دارد و اگر بخشی از مشکلات گریبان‌گیر آحاد و اقشار جامعه شده، دلیل اصلی آن فاصله گرفتن از راه و روش شهدایی است که خون خود را نثار کرده‌اند و اگر امروز دچار مشکلاتی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده‌ایم و برخی از جوانان در درگیر مشکلاتی هستند، علت اصلی این موضوع فاصله گرفتن از راه شهدا، روش زندگی ایشان و اهداف آن‌ها می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران راه رهایی یافتن از بخشی از مشکلات موجود در جامعه را در گروی بازگشت به مسیر زندگی، سیره و روش شهدا دانست و اظهار کرد: آنچه در نزد شهدا ارزش داشته و دارد، عمل به تکلیف و رهایی از تعلقات زندگی دنیوی است و آنچه که مدار حرکت شهدا و ایثارگری ایشان بود، زنده نگهداشتن دین اسلام، ترویج احکام و آموزه‌های دینی در جامعه و جامه عمل پوشاندن به آموزه‌های امام (ره) و ارزش‌های انقلاب بود.

وی با بیان اینکه قطار انقلاب اسلامی ممکن است در مسیر حرکت خود با چالش‌ها و سختی‌هایی نیز مواجه شود، گفت: با هدایت‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری همه این‌ها برطرف خواهد شد و این مسیر را تحت امر ولایت، با اقتدار و قدرت پشت سر خواهیم گذاشت.

القاصی‌مهر با بیان اینکه بسیاری از شهدای عزیز علی‌رغم جوانی با خون خود عزت، آزادی و استقلال این مرز و بوم را بیمه کرده‌اند، اظهار کرد: بی‌شک در قبال خون شهدا مسئول هستیم و میز مسئولیتی که پشت آن می‌نشینیم متعلق به شهداست و ما امانت‌دار آن هستیم و باید در مورد آن در مقابل شهدا حساب پس دهیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران توفیق در انجام مسئولیت‌ها و امانت‌داری‌ها را در گروی دعای خیر خانواده معظم شهدا دانست و اذعان کرد: این دعای خیر، حتما در پیشگاه خداوند متعال مورد استجابت قرار خواهد گرفت و می‌تواند ما را در مقابل انحرافات و لغزش‌ها صیانت و سرافراز کند.

القاصی مهر: حضور همکارانی که از خانواده معزز شهدا می‌باشند در مجموعه دادگستری استان تهران را به عنوان سرمایه توصیف کرد و گفت: این افراد از نیروهای خوب مجموعه می‌باشند و افتخاری برای دادگستری هستند.

وی در پایان با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران اظهار کرد: این دو شهید گران‌قدر، خداوند متعال را در بهترین وجه ملاقات کردند و حتما این عزیزان ناظر بر اعمال ما هستند؛ لذا باید تلاش کنیم تا به احسن وجه پاسدار خون این عزیزان باشیم تا در روز جزا شرمنده ایشان و حضرت امام (ره) نشویم.

لازم بذکر است مسعود ستایشی قائم مقام دادگستری کل استان تهران، غلامرضا مهدوی معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، رضا صابری مشاور امور ایثارگران رئیس کل، حسین ورمزیار فرمانده حوزه مقاومت بسیج دادگستری، و حجت الاسلام نظری مدیر امور فرهنگی رئیس کل دادگستری استان تهران را در دیدار خانواده شهیدان بهرامی که در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد همراهی کردند.

غفوری مدیرکل بنیاد شهید استان تهران نیز که در این دیدار حضور داشت با نقل قولی از مقام معظم رهبری گفت: در دیدار مسئولان با مقام معظم رهبری ایشان شهادت را قله تعالی انسانی دانستند و همه مسئولین را موظف نمودند تا راه رسیدن به این قله را به نسل جدید نشان دهند.

غفور گفت: پدر و مادر شهیدان از خود گذشته اند و هر کاری لازم بوده را انجام داده اند و اکنون وظیفه ماست که راه‌های رسیدن به این قله که این عزیزان موفق به طی آن شده اند را بتوانیم به جامعه و جوانان نشان بدهیم.

پدر شهیدان رحمت الله و اسدالله بهرامی نیز ضمن بیان خاطراتی از فرزندان شهید خود گفت: برای ازدست دادن فرزندانمان هیچ توقع و ادعایی از انقلاب نداریم و جوانان ما برای رضای خدای متعال شهید شده اند.

پدر معزز شهیدان بهرامی گفت: آن پیرزن که در زمان جنگ تمام توانش پختن نان بود و و برای جبهه‌های حق علیه باطل نان می‌فرستاد او نیز در توان خود کار کرده و ما نیز برای از دست دادن فرزندانمان در جبهه هیچ توقعی نداریم و آرزو داریم خداوند متعال ما را مورد رحمت خود قرار دهد و رضایت داشته باشد.

گفتنی است بیش از ۳۰ عنوان برنامه در ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دادگستری استان تهران در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس