کد خبر 1257971
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
امکانات آستان قدس در خدمت بیماران کرونایی/ تولید سه شیفته سرُم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در بحث کرونا، داروسازی ثامن آستان قدس است که برای افزایش تولید سرم، فعالیت خود را شبانه‌روزی و سه شیفته کرده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ظهر پنج‌شنبه با هدف ارزیابی میدانی از روند اجرای دستورات هشتگانه مقابله با کرونا در مجموعه آستان قدس رضوی، از خط تولید سرم در شرکت داروسازی ثامن بازدید کرد و ضمن خداقوت‌گویی به خادمان این عرصه، استمرار تلاش‌ها برای تأمین نیاز بیماران را خواستار شد.

با توجه به افزایش میزان مصرف و به طبع آن، کمبود سرم در کشور، شرکت‌های دارویی آستان قدس ظرفیت تولید خود را افزایش داده‌اند و به طور شبانه‌روزی در حال تلاش برای تأمین نیاز بیماران هستند.

تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به شرایط نگران‌کننده کرونا در کشور و به ویژه شهر مشهد، دستوری ۸ ماده‌ای صادر کردیم تا همه امکانات آستان قدس رضوی در خدمت بیماران کرونایی قرار بگیرد که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در این حوزه، داروسازی ثامن آستان قدس است که برای افزایش تولید سرم، فعالیت خود را شبانه‌روزی و سه شیفته کرده است؛ طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط خادمان مردم در این مجموعه دارویی، میزان تولید سرم افزایش قابل توجهی یافته و امیدواریم با این اقدام، مشکل کمبود این محلول حیاتی مورد نیاز بیماران حل شود.

۱۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات بیمارستان‌های مشهد

مروی تصریح کرد: به دلیل حجم بالای بیماران کرونایی در موج پنجم و مشکل به وجود آمده برای بیمارستان‌ها در تأمین تجهیزات، آستان قدس رضوی با هدف حمایت از نظام سلامت کشور به این عرصه ورود کرده و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین و اهدای تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های درگیر کرونا در شهر مشهد اختصاص داده است.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز بخش ویژه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی راه‌اندازی کرده است تا در این حوزه نیز کمک حال دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های درگیر کرونا باشد.

حمایت از واکسیناسیون مردم حاشیه شهر

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون مردم، اظهار کرد: آستان قدس رضوی برای کمک به این کار اقداماتی داشته که یکی از آن‌ها، اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد بوده است.

تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز هیئت‌های عزاداری

وی به موضوع برپایی مجالس عزاداری ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید داشته‌اند، مجالس عزاداری باید با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز برگزاری این محافل را در فضای باز امکان‌پذیر دانسته است.

مروی افزود: آستان قدس رضوی برای کمک به هیئت‌های مذهبی در برپایی محفل عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌ها و در مکان‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، لوازم بهداشتی مورد نیاز آن‌ها را تأمین خواهد کرد تا این محافل در بهترین شرایط ممکن و با حفظ سلامت عزاداران برگزار شود.

رسیدگی ویژه به کادر درمان مبتلا به کرونا

در ادامه سرکشی از اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در مقابله با ویروس کرونا، تولیت آستان قدس با حضور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی از بخش‌های تازه راه‌اندازی شده این بیمارستان ویژه بیماران کرونایی بازدید و با کادر درمان گفت‌وگو کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان این بیمارستان، دستور داد از پزشکان، پرستاران و کارکنانی که به واسطه ارائه خدمت به بیماران به کرونا مبتلا می‌شوند بطور ویژه رسیدگی و خدمت‌رسانی شود.

مروی با تأکید بر اینکه قدردانی از کادر درمان را وظیفه خود می‌دانیم، ابراز کرد: مسئولان بیمارستان رضوی نباید از کادر درمانی که فداکارانه در راه خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده‌اند غفلت کنند و آنان باید بطور ویژه مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در دستگاه منتسب به امام علی بن موسی الرضا (ع) جنبه‌های انسانی و عاطفی بر مقررات و بروکراسی اداری غلبه دارد از این رو کارکنانی که به واسطه انجام وظیفه به کرونا مبتلا شده‌اند باید بگونه‌ای مورد توجه قرار بگیرند که هیچ دغدغه‌ای از حیث امور درمانی، حقوق و دستمزد خود نداشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جامعه پزشکی و پرستاری کشور در قضیه کرونا خوش درخشید، خاطرنشان کرد: از تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش‌های مختلف درمانی تقدیر و تشکر می‌کنم، از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی کادر درمان در ایام مقابله با کرونا و شهدایی که در این راه تقدیم کردند هیچگاه از خاطر ملت ایران پاک نخواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس