کد خبر 1257658
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
واقعیت صحبت های منتسب به دکتر زالی چه بود؟

صحبت های امروز (چهارشنبه) منتسب به دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در حالی دست به دست می شود که بخش اعظمی از آن تقطیع شده است.

به گزارش مشرق، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد:  دکتر زالی امروز ۲۰ مردادماه به مناسبت روز خبرنگار میزبان تعداد محدودی از خبرنگاران و اصحاب رسانه بود تا از تلاش های آنان در مدت مبارزه با بیماری کرونا قدردانی نماید.

از آن جایی که این جلسه کاملاً غیر رسمی و صرفاً با هدف تقدیر از تعداد محدودی از خبرنگاران برگزارشده بود، برخی از صحبت های دکتر زالی به صورت تقطیع شده و انتخابی از برخی کانال ها منتشر شده است.

این در حالی است که به هیچ عنوان این بخش تقطیع شده مورد تأیید دکتر زالی نبوده و این نوع انتخاب خاص از برخی صحبت های غیر رسمی موجب سوء تفاهم و برداشت نامناسب رسانه ای شده است.

مردم و متخصصان و اصحاب رسانه نیک می دانند که دکتر علیرضا زالی از ابتدای شیوع کرونا، شفاف، صادقانه و بدون لکنت با مردم و مسئولان سخن گفته است و هرکجا که ضرورت داشته است از تریبون های مختلف پیام خود را منتشر کرده است. لذا اگر ضرورتی ایجاب کند به صورت رسمی و در قاب و قامت رسانه ای رسمی و مورد وثوق با همه مردم و مسئولین در میان خواهند گذاشت.

در همین راستا اعلام می دارد این نوع انتشار ناقص و خام که با اهداف خاص غیر علمی و غیر اخلاقی صورت می پذیرد به مصلحت ملت شریف ایران نیست و بر تمام ما فرض است در شرایط فعلی از پرداختن به هرگونه حاشیه ای پرهیز و تلاش خود را جهت حل مشکلات بیماران کرونایی افزایش دهیم؛ همانگونه که حفظ وحدت و روحیه همدلی و نشاط مدافعان سلامت و کادر سختکوش بهداشت و درمان و ارائه اطلاعات و آگاهی لازم به مردم عزیز اولویتی مهم و حساس است.

همچنین به منظور ابهام زدایی و تصحیح برخی موارد مطروحه، دکتر زالی به زودی و طی مصاحبه ای با رسانه های رسمی به ارائه توضیحات و جزییات بیشتری خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 4
    دیگه چه فایده ای داره؟ حالا که صحبتهای تقطیع شده ش کل مجازی رو پر کرده. اونم درست تو روزی که رهبر راجع به کرونا پیام میده
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      7 0
      من واقعا موندم این کارهای آقای نمکی و اطرافیانش برنامه ریزی شده است، یا از روی احساسات یا از روی ...؟ هر از چند گاهی اول حسابی از توان و زیرساخت های بهداشتی کشور تعریف میکنن و میگن خوب و عالیه، بعد از مدتی یکبار یه حرفایی میزنن که فقط دشمنان ایران ازشون سو استفاده کنن. و کل نظام رو زیر سال ببرن، در صورتی که اگه اشتباهی هست همین آقایون باید پاسخگو باشن که در راس وزارت بهداشت هستن و این حرفا هیچ فایده و تاثیری در وضع موجود و داغون وزارت بهداشت که دست همین آقایون چندین ساله داره اداره میشه نداره. این حرفا چیزی جز تشویش اذهان عمومی نیست و فقط برای ناراحت کردن و عصبانی کردن مردم گفته میشه.
  • حمید IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    9 0
    صحبت های زالی، پر است از صحبت هایی با بار حقوقی بسیار جدی و فوق العاده مهم که در هر دو صورت درستی یا نادرستی، افراد زیادی باید مورد محاکمه دقیق و فوری قرار گرفته و نتیجه آن بطور کاملا شفاف جلوی دید عموم قرار بگیره. هر گونه تسامح و سهل انگاری در این زمینه، اثرات بسیار مخرب و ویران کننده ای در سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه ایجاد می کنه و در صورت عدم شفاف سازی علنی، سریع و قاطع، چنان آسیبی به کشور می زنه که جبرانش، بسیار مشکل و شاید غیر ممکن باشه
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 3
    دست گل خبرنگاران بیسواد پر ادعاست
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 5
    غلط کرده. الان که داره صندلی مدیریتش تحویل میده نطقش باز شده.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 2
    ان شاالله.. ضمن خداقوت و خسته نباشید به ایشون و همکارانشون ما منتظر می مونیم تا بشنویم.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 4
    در هفته خبرنگار، ماهیت عمل منفی بعضی خبرنگاران مشخص شد
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    8 4
    چی این صحبت ها دروغه !؟ اینکه ایشون خواستار قرنطینه قم بودند و ایشون رو مسخره کردند / هیچ وقت یادمون نمیره که ی روحانی اومد ببان کرد که برنامه ای برای قرنطینه شهری نداریم / این در حالیه که چین ۷۳ روز ووهان و ۳۰ منطقه از چین رو قرنطینه کرد و تونست با همین روش تا حد زیادی کرونا رو مهار کنه / ما چه کردیم !؟ ما نه سفرها رو جلوش رو گرفتیم نه پروازهای از ترکیه و.. رو جلوش زو گرفتیم فقط با خواهش و تمنا و و قسم حضرت عباس (ع) و جریمه های غیر بازدارنده و بازدارندگی اندک ، و تعطیلی های هفتگی و چند روزه و موقت که فقط امارهامون رو به طور موقت کاهش میداد و بعد از تعطیلی ها دوباره اوج میگرفت عمل کردیم / بنده خودم و خواهرم اوایل شیوع کرونا به اون مبتلا شدیم و با داروی گیاهی ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی واقع در شمال کشور که از اسم بردنش بدلیل تبلیغ معذوریم عوارض تنفسی کرونا رو برطرف کردیم و بهبود پیدا کردیم / ترکیبات اون دارو بسیار شبیه داروی سالیراویرا است که متأسفانه دیر (۱۷ خرداد ۱۴۰۰ نزدیک انتخابات ) ازش رونمایی کردند / زیر سوال بردن طب سنتی در درمان کرونا برای یه عده سود داشت چه تز لحاظ واردات داروهای امریکایی و غربی و.. مثل رمدرسیویر و چه از لحظ هزینه های میلیونی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان / روزی که سالیراویرا رو رونمایی کردند گفتند که مدت بستری رو تا ۵ روز کاهش میدهد اما متأسفانه غیر از همان روز رونمایی ، دیگر اسم این دارو در رسانه ملی تبلیغ نشد و دلیلش هم همون سودی است که نصیب برخی ها میشد / مقام معظم رهبری فرمودند (مظمونا) : اکر تجربه ای در درمان کرونا هست اون رو رد نکنید و بررسی کنید / حالا ما سوالمون از اقایون مسئول اینه که چرا اگر طب سنتی داخلی رو در درمان کرونا قبول نداشتید از روش طب چینی که خود چینی ها استفا ه کردند در بهبود بیماران کرونایی ایشون استفاده نکردید !؟ و اکر قبول نداشتید چرا از داروی گیاهی سالیراویرا رونمایی کردید !؟ و چرا اون رو به اندازه کافی تبلیغ نکردید !؟ و چرا این دارو داره صادر میشه !؟ و در داخل ازش غفلت شده !؟ / بی رودربایستی بیاین به این سوالات پاسخ بدین و از پاسخ به این سوالات طفره نروید
    • آزادوار IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      2 3
      آفرین به شما دقیق فرمودید. استادان مبرز طب ایرانی اسلامی مثل خیراندیش روازاده تبریزیان و...راههای پیشگیری ودرمان کرونا بیان کرده بودندچرا استفاده نکردند؟به طب برامده از احادیث ائمه هدی عمل نمیکنند ولی به دستور العملهای بهداشت جهانی سراز پا نشناخته عمل میکنند!مگر رهبری بصیر درباره طب ایرانی اسلامی دستور ندادندچرا زیردستان چون وچرا میکنند؟مشرق جان اسمها را سانسور نکن.
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 4
    چرا عاقل کند کاری. که باز آرد پشیمانی ؟! چرا یک مسئول باید حرفی بزند که در توجیه آن بماند و بخواهد مطلب را رفع و رجوع کند ؟!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    13 1
    وقتی این اعترافات دامن خیلی ها رو میگیره بایدم بیان برای زیر سوال بردنش مدعی تقطیع شدنش بشوند ، ما بیشتر این اعترافات ایشون رو باور میکنیم / وجدان ادم ها تا مأمور و مجبور به یک کاری باشند نگفتن خیلی از حقایق رو توجیه میکنه اما وقتی دارن اون پست رو ترک میکنند و مجبور به پنهان کردن اون حقایق نیستند وجدانشون بیدارتر از هر زمانی است و حقایق رو بازگو میکنند / ما و شما هم اگر شمشیر بالا سرمون بگذارند مجبوریم سکوت کنیم اما همینکه یه لحظه اون شمشیر رو بردارند حقایق رو بازگو میکنیم / حالا یه عده با این اعترافات ی زالی احساس خطر کردند و سعی دارن دوباره اون شمشیر رو بالا سر ایشون بگذارند منتها اینبار ازش میخوان گفته های خودش رو کتمان کنه و مدعی تقطیع شدنش بشه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 1
    بالاخره یک دکتر قسم خورده دراین سطح نتواند بعدازگذشت۱/۵سال ازکرونا ومرگ۱۵۰هزارنفر باشفافیت صحبت کند!تا حداقل مردم خودشان مراقب باشند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 0
    خب اگه تقطيع شده است شما كاملش رو پخش كن. ماله نكشيد اين رسوايي اگه توي يك كشور غربي يا دموكراتيك بود تا الان ده تا وزير و رييس جمهور و نماينده مجلس استعفا داده بودن و چندتاشون بازداشت
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      مطمئن باش کسانیکه در مورد ارسال اطلاعات ۳۰۰۰ بیمار کرونایی و نتیجه تست داروهای خارجی روی این بیمارون به نهادهای خارجی و بیگانه نیومدند توضیح بدهند و به استعفای ی ملک زاده بسنده کردند هرگز نخواهند امد در مورد اعترافات ی زالی هم شفاف سازی بکنند / خیلی وقته که از قول ی حریرچی تو شبکه خبر به خانم شریفی مقدم مبنی بر توضیح دادن راجع به ماحرای استعفای اقای ملک زاده میگذره و هنوز که هنوزه ایشون نیومدن توضیح بدن / پشت این ماحرای ادامه یافتن کرونا در ایران خیلی حقایق و اهداف سیاسی انتخاباتی و.. بوده و هست که برخی اش رو میدونیم و خیلی اش رو نمیدونیم
  • دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 3
    دکتر زالی فرار روبه جلو کرده 120 میلیارد کرونا را برای مریم روحانی ساختمان می خرد و بصورت غیر قانونی استخدامش می کند این رانت علمی و مالی قابل فراموشی و تحریف نیست.
  • دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 3
    مجلس تحقیق و تفحص از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رانت های وسیع مالی و علمی و فساد در این دانشگاه را شروع کند تا رییس مسامحه کار مجدداً بر راس قدرت ویرانگر خود قرار نگیرد. زالی متهم به توزیع رانت در دانشگاه است.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 3
    چرا مدیریت فاسد نمایشی در دانشگاه دکتر زالی نمایشی تداوم دارد؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    دکتر زالی بفرمایند 120 میلیارد تومان کرونا کجا رفت ؟ بودجه کرونا که میتوانست میلونها دز واکسن شود چرا برای خرید ساختمان برای مریم روحانی هزینه شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس